Loppisfynd i 1/48 för 100 kr

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
StoJaFa
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jul 2012, 13:18
Namn: Jarno Fallström

Loppisfynd i 1/48 för 100 kr

Inlägg av StoJaFa »

....en Airfix Harrier Gr3 i oöppnad originalförpackning från 1991 inhandlades idag Är det någon som har tips på lite roliga och udda tillbehör, photoetch etc?
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Loppisfynd i 1/48 för 100 kr

Inlägg av Nicklas Karlén »

Ahhh.......Nu har du modellbygge så det räcker ett tag. Airfix Harrier är väldigt basic, både när det gäller detaljering och det kräves en del jobb för att få till den. Det finns en del tillbehör och konverteringar.
Bästa stället för att hitta dessa är att gå till Harrier SIG http://harriersig.org.uk och kolla. Där hittar du också en del artiklar om hur du ska gå tillväga med att fixa till Harriern.

Hertitage Aviation har konverteringar för att bygga tvåsitsiga versioner både för RAF och Royal Navy.

Någon dag ska jag ta tag i de 9 askar med 1/48 Harriers jag har liggandes.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Loppisfynd i 1/48 för 100 kr

Inlägg av Lars Befring »

Får man föreslå en av dom Harriers som skeppades till Falklandsöarna på Atlantic Conveyor:

Bild

skämt å sido, den går naturligvis att få helt ok!

OCH

den går alltid att bygga svensk!!!! då gäller inga regler :D
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Loppisfynd i 1/48 för 100 kr

Inlägg av Andre B. »

Det var ju annars en ny variant på Harrier som jag aldrig sett någon byggt! Varför inte bygga den inslagen?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar