Interiörbilder HKP 6

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Interiörbilder HKP 6

Inlägg av Björn Fransson »

Verkat vara hopplöst att hitta på webben. Någon som har bilder på inuti en Marinkärra?
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av MartinN »

Hmmm...interiörbilder. Inte helt lätt. Behöver du rubbet eller är det något särskilt du är ute efter?
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av Björn Fransson »

Nja, jag har inte så stora krav. Vill mest få en uppfattning om hur stolar och bälten såg ut och helst också vilka färger som man ska använda. Men jag är glad över allt, hittills har jag bara en bild på instrumentpanelen.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av MartinN »

Tyvärr Björm, kanske har jag något någonstans men inget jag hittar just nu. Mitt minne säger ljusgrått golv, tak, dörrinsida, liksom grå centralpelare (mellan stolarna fram) och resten (stolsdynor) grönt. Mörkare grå "hatthylla" i baksätet. Grå eller gråblå bälten.
Men minne är ju minne och inte bilder...

Annars har jag en del bilder på utsidan av flera stycken, men det saknar du väl knappast?

Bild
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av Björn Fransson »

Tack ändå, en beskrivning är bättre än inget alls! Och bilder tar jag gärna emot. Den här gången SKA det bli en Sävekärra! :) Och därtill exakt i den målning och märkning som på bilden du lade ut! Så jag tar gärna emot fler liknande bilder!
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av stefan karlsson »

Kolla med Aeroseum i Göteborg - de borde ha bilder eller någon som kan skaffa fram.

Chefen där är fd marinflygare.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av Stellan »

stefan karlsson skrev:Kolla med Aeroseum i Göteborg - de borde ha bilder eller någon som kan skaffa fram.

Chefen där är fd marinflygare.
Jo de har väl den isbjörnsmärkta HKP 6 där, kanske någon kan fota där? En favorit jag vill bygga i framtiden. Robert B, hör du mig?!
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av Lars Befring »

Har inte IPMS-Göteborg sina träffar där?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av MartinN »

Hittade en bunt. Kanske kan du få lite info också om insidan här. Skall gräva mera. Säg till om det är något särskilt du är ute efter. Bilderna tagna på Säve eller Berga under 80-talet.

Hoppas att du har koll på vilken motor du skall ha. Med reservation för att jag minns rätt så byttes originalmotorn (C-18) mot C-20 under första halvan av 80-talet. Den största skillnaden syns på motorkåpans sidor där C-18 har pressade luftinsläpp och C-20 har (över en större yta) hål med galler/när för. Mina bilder visar nästan bara C-18 men den med flottörerna monterade (inte utlösta) har en C-20.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Interiörbilder HKP 6

Inlägg av Lars Befring »

WOW....får vi lägga upp dom där bilderna på vår referenssida?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skriv svar