Hobby Boss "Easy assemble"? UH-1C

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Hobby Boss "Easy assemble"? UH-1C

Inlägg av bergwall »

Hej!
I går besökte jag ett vattenhål i trakten och ögonen fastnade på två nya Hobby Boss-kartonger, P-47D och UH-1C, båda i 1/48 och "easy assemble kit". P-47an såg riktig enkel ut, motor och cowling var en del bl.a. Troligtvis inte mycket att tillföra de modeller som redan finns av P-47 dock fina nedsänkta panellinjer. Men UH-1:an var klart intressant, synd bara att sidodörrarna var gjutna i kroppsidan, även en del andra förenklingar. Rotorbladen liknade nästan en glasspinne invid rotornavet.

Har Hobby Boss någon ambition att göra "riktiga" modeller av de här flygetygen? Kan ju inte tänka mig att det skulle finnas mer marknad för ytterligare en P-47 (men hur många olika modeller av Bf 109:or finns det inte?!). Skulle vara kul att veta innan jag ger mig på att slänga bort det sämsta ur två världar (Monograms UH-1C och HB UH-1C) och försöka få ihop resten till en helikopter. Någon som vet hur de tänker, ska de fånga nya byggare med modeller som liknar "snap tite"?

En review:
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... =234922217

Hälsningar
Robert