På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nice! Men jag blir fortfarande full i skratt när jag ser boxarten till Academy's Panzerjäger 38(t) Späte, är det tioåringar i uniform på målningen eller?
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Super-roligt med en Toldi, jag har väntat läääänge, med trodde ALDRIG att den skulle komma i plast.
Kul också att Italeri släpper sin Landrover 109 igen.
Mittenhjulen: Jag har för mig att jag någonstans sett bilder på EBR-10 med vanliga däck även på mittenhjulen men det kan vara inbillning också. Detta är dock ingen ursäkt för hjulen på bilden där de fyra i mitten har däckmönster som försöker se ut som en gummivariant (typ traktordäck) av de riktiga metallhjulen. Marknadsutrymme för resinhjul alltså ....
Detta var verkligen otippat! Att någon förbarmar sig över lilla Toldin istället för att gjuta upp ännu en papier-panzer är ju definitivt ett glatt besked!
Nu kan man ju bygga hela Strv 38-40 serien, relativt billigt också..