På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Härligt! Om Fireflyn (dvs. Mk 1) är densamma som deras 1/72 går det att bygga en vackert gul måldragare rakt ur lådan! (Och om det inte finns exakt de delarna, är det ingen svår konvertering). Och T 2:an... Mmmmm... Vilken best!
Björn Fransson skrev:Härligt! Om Fireflyn (dvs. Mk 1) är densamma som deras 1/72 går det att bygga en vackert gul måldragare rakt ur lådan! (Och om det inte finns exakt de delarna, är det ingen svår konvertering). Och T 2:an... Mmmmm... Vilken best!
Antog att det är ytterligare en rebox av Grand Phoenix Firefly. Men det kanske det inte är?
I så fall är det ändå inte det sämsta. Den är ju i princip en uppskalad kopia av den Firefly som SH gav ut i 1/72. Det enda som behövs för att bygga måldragaren är bulan och några stag.
Absolut. Jag har ett par Grand Phoenix och mycket bättre än så blir nog ingen Firefly i 1/48. Förhoppningsvis är väl dessutom priset lite bättre än för AZ och Grand Phoenix låddor.
Fattas bara ett schysst dekalark med Flygtjänst loggor osv.
Propellerdrivna vinschen också.
Om det där är de två alternativen de gör till baksitsen gissar jag att det inte blir någon svensk måldragare, eftersom det inte finns nån vinsch... Vingarna måste också modifieras, om dom inte gör insatser för kanonbulorna redan nu förstås.
Men det kanske kommer senare...när jag redan köpt två