Airfix-bord vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Herr Katt
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 jan 2012, 01:48
Namn: Eduardo Mitchell

Airfix-bord vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Herr Katt »

Som tidigare annonserats här ska det bli ett Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! :D helgen den 15-16 september...

Det kommer att finnas både gamla byggsatser i sina originalboxar från olika perioder och byggen av Airfix-byggsatser både gamla och nya. Alla är välkomna med sina Airfix-byggen... oavsett hur längesedan modellen blev färdig! Det kommer att finnas både old school och modernt teknik-bygge.

Modellbyggare har börjat att höra av sig ang. deltagande. Bäst är det om de som kommer till Göteborg och vill vara med vid Airfixbordet mailar till mig på eduardomitchell_swe@hotmail.com och berättar:

Hur många Airfix-modeller de tar med sig; Vilka Airfix-modeller det är (Hjälper mig veta hur mkt utrymme vi behöver!).
Jag ser gärna till att om ni så vill gärna tar med er gamla byggsatser med sina karakteristiska boxar - hur många pojkdrömmar har vi inte haft i hobby- och leksaksbutiker där de vackra bilderna spelade en framträdande roll! ;) Det vore rätt fantastiskt om vi samlade ihop större delen av Airfixs klassiska byggsatser! Jag kommer själv att ha en del klassiska byggsatser i klassiska kartonger utställda (jag har hittat på ett enkelt markeringssystem för att lätt kunna hålla isär "samlingarna" - och ännu lättare om jag får listor på bidragen) Mest behövs det klassiska utgåvor på de större byggsatserna (bombarna, flygbåtar osv) eftersom jag i min enfald har sålt bort de flesta jag hade i klassen... :roll:

Ni är välkomna att kontakta med via telefon också! 031-473032.

Speciellt efterlyses de som har pansar/bilar/tåg osv det som inte är flygplan ;) hade några sådana med sig - både byggsatser och/eller modellbyggen!

Låt oss hylla tillsammans detta vår barndoms klassiska märke - som för många länge förblev synonymt med modellbygge!

Eduardo Mitchell (Airfix-fantast och organisatör av Airfix-bordet)
MVH Moggy

FÄRDIGA 2014: ACA Canadair Mk.4 RAF, Fujimi A-4C FAA, HP Mirage IIIEA I-016 FAA, FROG Meteor Mk.4 C-019 FAA, AFX Canberra T.64 FAA
WIP: ITAL G.222A FUJ A-Q Skyhawk, AFX Bristol 170 Freighter, Bilek MiG-21 PFM, Toko An-74