Vilken affär i sthlm har bäst utbud av 1/35 pansar ?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
TomahawK

Vilken affär i sthlm har bäst utbud av 1/35 pansar ?

Inlägg av TomahawK »

Hejsan..

Har ett tag vart sugen på att bygga nåt och denna helg tänkte jag göra slag i saken.
Vill gärna åka till en affär här i Sthlm som har ett bra utbud och bra pris ( finns den combon ;)
Är det Wentzels som gäller då ?

Jag är iof sig på jakt efter en Sd.kfz 251 variant, helst Dragon.

Alternativet är att beställa från nån internet affär, där har jag dock ingen som helst koll på vilken kan vara bra.
Gärna nån med ett bra utbud till bra priser.

Tack på förhand :)

Mvh Johan
Stellan
Kontakt:

Re: Vilken affär i sthlm har bäst utbud av 1/35 pansar ?

Inlägg av Stellan »

Du får nog välja mellan upplevelsen att känna och klämma i butik eller jaga billiga priser på nätet är jag rädd. Att hitta en fysisk butik i Stockholm med det man vill ha OCH billiga priser är en dröm! Wentzels har stort utbud men, hrrmm, du får också köpa priserna om man så säger. Hobbybokhandeln har väl inte lika stort utbud men en hel del second hand-modeller som ligger kanske bättre till i pris, kolla hemsidan. Rebell riktar sig något mer till flygfolket men kan ha en del fordon inne, kolla hemsidan där också.
Stellan Schroeder Englund
TomahawK

Inlägg av TomahawK »

Tackar, det var ungefär det jag misstänkte ;)

Bra internet affär ni skulle rekommendera ?
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Gjorde en sökning på 251, Dragon och 1/35 och kom upp med detta på följande butiker:

King kit är OK, snabba och hyfsade priser http://www.kingkit.co.uk/search.php

Hannants har stort utbud
http://www.hannants.co.uk/search/index. ... rrency_id=

Sedan finns det väl en del i Tyskland, Holland och Asien men det får andra svara på.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar