Hmmm, en undran!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
wearbeagle
Inlägg: 98
Blev medlem: 17 feb 2012, 13:48

Hmmm, en undran!

Inlägg av wearbeagle »

Vad är meningen med att lägga ut annonser här med saker till salu, när man ej får svar tillbaka?????
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av SvenYoung »

Hej Wearbeagle,

Min erfarenhet när jag har sålt modeller här är att folk hellre tar kontakt via IM eller mail, än att svara direkt på forumet.

Finns det intresse i det som säljs, så hör folk säkerligen av sig.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
wearbeagle
Inlägg: 98
Blev medlem: 17 feb 2012, 13:48

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av wearbeagle »

Jo men även det tycks funka vagt, bara onödigt att inte svara tycker jag, men det kan ju vara lite semester tid kvar som ställer till det i dags läget
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av Niklas »

Talar du av egen erfarenhet, det vill säga att du själv lagt ut saker att sälja, eller har du noterat säljare som startar en tråd där ingen svarar?

Jag personligen skickar hellre ett PM istället för att svara direkt i en säljtråd.

Om det handlar om att du själv lagt ut saker till salu och ingen hört av sig kan jag tänka mig tre anledningar:
1. Det du säljer är ointressant för majoriteten av personerna på detta forum.
2. Du har satt ett för högt pris. (Här kan man ju visserligen bjuda själv som köpare, om man tycker det är för högt)
3. Många har nog semester och kollar inte forumen dagligen. Ha lite tålamod.

Finns det fler tänkbara anledningar får ni gärna fylla på!

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
wearbeagle
Inlägg: 98
Blev medlem: 17 feb 2012, 13:48

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av wearbeagle »

Nopp jag skulle köpa saker!
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av Niklas »

Följdfråga då; Hur lång tid gick det från det att du skickade ett PM eller inlägg om att du ville köpa nåt, tills dess att du skrev det här inlägget?
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
wearbeagle
Inlägg: 98
Blev medlem: 17 feb 2012, 13:48

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av wearbeagle »

Nån har hört av sig nu, någon annan inte, men det är väl lite sommarlov, så jag avvaktar!
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Hmmm, en undran!

Inlägg av Niklas »

Ja, det är ju lite som jag skrev i alternativ nummer 3 här ovan. Många har ju semester och kollar garanterat inte internet dagligen. Är man dessutom iväg på nån resa kan det ju bli betydligt mer sällan, så du får nog helt enkelt bara ha lite tålamod.

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar