Toldi II

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Kjell.S
Inlägg: 122
Blev medlem: 26 jan 2012, 10:05
Ort: SPHF
Kontakt:

Toldi II

Inlägg av Kjell.S »

Nu kommer nästa Toldi.

Bild

http://rochmmodel.com/reviews/TRU_HB/HB82478_Toldi.htm

Kul med nya modeller, men tyvärr är den oanvändbar för oss i Sverige.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Toldi II

Inlägg av SvenYoung »

Jättekul att det kommer flera Toldis. Tänk om de släpper de svenska varianterna också (jo, jag vet, jag drömmer).

Går det att använda tornskalet till m/38? toldi II saknar "bulan" på översidan av manteln, skönt att inte behöva slipa bort den, Toldi II tornet tycks sakna bulan.
Senast redigerad av SvenYoung den 31 jul 2012, 09:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Toldi II

Inlägg av Plasticbattle »

Kul med nya modeller, men tyvärr är den oanvändbar för oss i Sverige.
Maybe some of us in Sweden could use it for purposes other than the Swedish model? :D :lol:

Thanks for the tip Kjell .... very cool model .... suddenly Hungarian armor looks appealing! :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Toldi II

Inlägg av SvenYoung »

Plasticbattle skrev:
Kul med nya modeller, men tyvärr är den oanvändbar för oss i Sverige.
Maybe some of us in Sweden could use it for purposes other than the Swedish model? :D :lol:

Thanks for the tip Kjell .... very cool model .... suddenly Hungarian armor looks appealing! :geek:

Hungarian vehicles are very cool, I definitely want to build a Toldi as well. Pair that with the CV33 in Hungarian service, plus the Zrinyi from Bronco = awesome! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Toldi II

Inlägg av Erik_G »

Tur att jag inte förstår utrikiska, för jag tror inte de senare inläggen hade varit begripliga även om jag hade begripit dem.. :-P
Skriv svar