Inredningsdetaljer till E2-C Hawkeye

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
StoJaFa
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jul 2012, 13:18
Namn: Jarno Fallström

Inredningsdetaljer till E2-C Hawkeye

Inlägg av StoJaFa »

Jag håller på och bygger Kinetics E-2C Hawkeye. Jag tänkte dessutom komplettera med flygplansinredningen och då främst den delen där radaroperatörerna sitter på rad med sidan i färdriktningen under radarskivan. Jag har inte gjort detta förut och tänkte undvika att handbygga så mycket som möjligt.
Har någon vänlig skäl tips på tillverkare av moderna inredningsdetaljer typ stolar, lufttuber, arbetsstationer etc.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Inredningsdetaljer till E2-C Hawkeye

Inlägg av Nicklas Karlén »

Generella inredningsdetaljer är det dåligt med. Det man kan hitta är bälten och liknande, ev. enkla kanvas säten. Det är inte våldsamt svårt att göra några enkla stolar eller arbetsstationer av plasticard då det inte behövs några exakta mått. Ser det bra ut så är det bra.

Frågan är hur mycket man kommer att se av detta genom cockpitfönstret, även i 1/48 skala så är den inte så våldsamt stor på en Hawkeye. Det finns ju inte några sidofönster som man kan se in igenom.

Om jag mins rätt så är det tre man som sitter bak i en E-2C och det är mest svartmålat i den delen av planet :roll: . Jag skulle nog nöja mig med att måla insidan matt svart och ev. göra ett litet draperi i öppningen in till cockpit men som sagt det är hur jag skulle göra.

Nicklas Karlén
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar