Jag har tänkt att nästa eller nästnästa år påbörja bygget av en 1:32 P-51D Mustang, och inte vilken som helst.
Just det här flygplanet flögs av den svenskfödda piloten William Yngve Andersson, som sköt ner 7 tyska plan och 1 V-1-robot (tydligen den allra första allierade piloten att göra det).
Finns det någon som kan göra specialdekaler till just hans Mustang i 1:32?
Vänligen, Morgan
Special-dekaler i 1:32
-
- Kontakt:
Re: Special-dekaler i 1:32
Vad var det för Musse?
Har du bild?
Har du bild?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...

-
- Kontakt:
I 1:48 finns det ju ett dekalark... men det hjälper ju inte dig... Om du inte köper det och förstorar upp...

Finns i 1/72 med om någon vill bygga eduard...

Exakt den flygplansindividen.
"Problemet" är att jag har fått en fix idé att göra om det andra MT-473-bygget fast med "Mussen" tillhörande en svenskfödd amerikansk jaktpilot istället. Och sedan bygga flera mindre "Mussar" att flankera den med, precis som jag gör med min stora Bf 109G-6 nu.
Nästa år någon gång är planen att bygget ska påbörjas...
William Andersson lär ha varit den allra första piloten att skjuta ner en tysk V-1-bomb enligt vad jag läste någonstans, vilket i såna fall gör honom unik.
Det är ingen brådska som sagt, nästa år ska bygget gå av stapeln.
Men å andra sidan, om min dotter inte vill bygga den Mustang jag köpte åt henne så kanske jag kan ta över den och bygga hans flygplan. Men det skulle vara ännu roligare att ha det flygplanet i den större skalan 1:32.
Vänligen, Morgan
"Problemet" är att jag har fått en fix idé att göra om det andra MT-473-bygget fast med "Mussen" tillhörande en svenskfödd amerikansk jaktpilot istället. Och sedan bygga flera mindre "Mussar" att flankera den med, precis som jag gör med min stora Bf 109G-6 nu.
Nästa år någon gång är planen att bygget ska påbörjas...
William Andersson lär ha varit den allra första piloten att skjuta ner en tysk V-1-bomb enligt vad jag läste någonstans, vilket i såna fall gör honom unik.
Det är ingen brådska som sagt, nästa år ska bygget gå av stapeln.
Men å andra sidan, om min dotter inte vill bygga den Mustang jag köpte åt henne så kanske jag kan ta över den och bygga hans flygplan. Men det skulle vara ännu roligare att ha det flygplanet i den större skalan 1:32.
Vänligen, Morgan
Det finns ju de som här som är bra på att skära ut masker istället för att anvanda dekaler. Det handlar ju mest om namnet och den "feta ponnyn" så det borde inte vara supersvårt att få till i skalan.
Mvh. André
Mvh. André