Biltemas Airbrush

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Biltemas Airbrush

Inlägg av Robin Nilsson »

Tacka f-n för det. Leka "kulsprutenäste" i en lägenhet är inte uppskattat av grannarna ;-)
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Biltemas Airbrush

Inlägg av Andre B. »

ztriker skrev:Jag fick störningsjouren på mig en gång i tiden (då jag bodde i hyreslägenhet) när jag använde biltemas kolvkompressor.
Aldrig igen!! Idag använder jag Iwata Silver Jet som både tyst och bra för sin lilla storlek.
Lite off-topic men jag berörde iallafall Biltema :)

K-E
Iwata Silver Jet? Vad kostar en dylik kompressor?

/Andre´
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Joche
Inlägg: 16
Blev medlem: 06 jan 2014, 07:28

Re: Biltemas Airbrush

Inlägg av Joche »

Jag har kört med Clas Ohlsons airbrush sen i höstas men känner att jag vill ha en till. Så jag köpte en biltema färgspruta. Det är ordentligt stor skillnad i känsla på dessa två färgsprutor. Jag gillar biltemas mest.

Den absolut största vinsten är att den är toppmatad, det sparar ordentligt med färg. Nu laddar ohlsonsprutan med grundfärg och använder biltemasprutan för färg. Testade i morse och det funkar väldigt bra.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Biltemas Airbrush

Inlägg av Mats Averkvist »

Denna heter AB-186 och reservdelar kan köpas här http://www.everythingairbrush.com/
Bland annat kanske du behöver ett mindre munnstycke, jag tror att denna levereras med 0,3 mm. Den tidigare varianten som biltema sålde hade 0,2 mm munnstycke. Munnstycke till Hansa-sprutor skall förresten passa till denna också...
Joche
Inlägg: 16
Blev medlem: 06 jan 2014, 07:28

Re: Biltemas Airbrush

Inlägg av Joche »

Mats Averkvist skrev:Denna heter AB-186 och reservdelar kan köpas här http://www.everythingairbrush.com/
Bland annat kanske du behöver ett mindre munnstycke, jag tror att denna levereras med 0,3 mm. Den tidigare varianten som biltema sålde hade 0,2 mm munnstycke. Munnstycke till Hansa-sprutor skall förresten passa till denna också...
Väldigt värdefull information. Tack så mycket Mats!
Skriv svar