Nissan Skyline GT-R R34 1/24

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Nissan Skyline GT-R R34 1/24

Inlägg av Fenix »

Jag hittade 2 "gamla" oanvända Nissan Skyline byggsatser i 1/24 när vi "packade ner" en Dagverksamhet jag har varit på tills i fredags eftersom kommunen bestämde sig för att lägga ner den. Så jag vart sugen på att bygga en Nissan Skyline GT-R R34 1/24 igen (min förra GT-R R34 existerar inte längre) för att ställa tillsammans med de 2 andra Skyline jag fick. Min fråga är vilken modell tillverkare har den bästa Standard Nissan Skyline GT-R R34 (är inte intresserad av en Nismo tuned R34) i 1/24?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Proosen
Namn: Niclas Proos

Re: Nissan Skyline GT-R R34 1/24

Inlägg av Proosen »

Nu har jag bara byggt Tamiya tidigare av just R34 men jag tror inte det spelar så stor roll vilken du väljer av Tamiya, Aoshima eller Fujimi. Det är tre väldigt bra tillverkare men jag håller Tamiya ett litet snäpp över de andra två vad gäller krispighet i detaljerna.
Du kan göra en sökning och kolla närmare på Scalemates för att få en uppfattning om vad du vill ha och hur tillgången är på det du vill ha.

/Niclas
Skriv svar