Passa på att besöka alla de museer som du passerar eller hamnar i närheten av på dina turer i sommar. Det är nu de har öppet och du har chansen att som enskild besökare komma in till samlingarna. Själv var jag nyligen i Luleå och kunde för första gången besöka Flygmuseet F 21 i Kallax. En mycket trevlig upplevelse.
Glöm inte bort listan med alla besöksmål https://www.ipmsstockholm.se/home/reseplanerare2/, eller upplevelsecenter som många av museernas marknadsansvariga ständigt påpekar vid samtal.
Vill du ha en detaljerad genomgång av alla Svenska Flygmuseer kan jag rekommendera boken "Svenska Flygmuseer" av Lennart Berns och Jan Forsgren. Där hittar du både flera museer än jag har listat, och du får en initierad beskrivning med listning av av alla flygplanindivider.
Jag har redan gjort flera museibesök och flera är planerade så det blir fler rapporter från undertecknad. Mera marint kan jag lova!
Nu hoppas jag att även Du ska komma med bidrag till vår hemsida efter dina museum- eller upplevelsecenterbesök i sommar.
Sommartid Dags för museibesök
Sommartid Dags för museibesök
- Bilagor
-
- IMG_3894.jpeg (563.96 KiB) Visad 6018 gånger