Förstår inte varför jag har så svårt att bygga 1/48
Förstår inte varför jag har så svårt att bygga 1/48
har en Viggen som saknar landningsställen och dekaler och jag känner bara att jag vill inte fortsätta med denna. Jag har nu tvingat mig att börja med landningsställen och det känns verkligen som ett tvång. Det finns inget som helst lust eller glädje i det. Får se om den blir klar till C4. I så fall får den följa men ner men slutar i en lämplig papperskorg.
Nu har jag gjort en del försök med 1/48 men det är inget jag känner för att fortsätta med. Revells Ju52 var väldigt fin och faktiskt en jag uppskattade att bygga men den är för stor att hålla på med. Man önskar ibland att en bra Ju52 fanns i 1/72 men icke.
Jag förstår inte vad den totala aversionen mot skalan kommer sig. Kan verkligen uttrycket "First impressions last" verkligen stämma in så mycket?
Jag kommer ihåg besvikelsen som barn över Escis Viggen. Så mycket större än Airfixmodellerna jag byggde men inte mer detaljer.
Nu har jag gjort en del försök med 1/48 men det är inget jag känner för att fortsätta med. Revells Ju52 var väldigt fin och faktiskt en jag uppskattade att bygga men den är för stor att hålla på med. Man önskar ibland att en bra Ju52 fanns i 1/72 men icke.
Jag förstår inte vad den totala aversionen mot skalan kommer sig. Kan verkligen uttrycket "First impressions last" verkligen stämma in så mycket?
Jag kommer ihåg besvikelsen som barn över Escis Viggen. Så mycket större än Airfixmodellerna jag byggde men inte mer detaljer.
Re: Förstår inte varför jag har så svårt att bygga 1/48
Det är något med siffrorna. Jag förstår precis vad du menar. It doesn't pull my strudel som man säger i Tyskland...
M
M
Bra svar Magnus! Jag har försökt med 1/48 et par gånger i ungdomen, men det blir alltid för jobbigt, 1/48 kräver så hög detaljeringsnivå, och då blir jag aldrig färdig. All respekt för dom som bygger 1/48, men jag kommer att fortsätta med 1/72.
/Neil
/Neil
Förresten Björn, Hellers Ju52 är den bästa i 1/72, den har finaste korrugeringar, och så vitt jag vet, inga större fel.
Jag säger väl så här:
Stora killar bygger i stora skalor. Helst 1/32 men aldrig mindre.
Riktiga män bygger inte pluttskalor.

Stora killar bygger i stora skalor. Helst 1/32 men aldrig mindre.
Riktiga män bygger inte pluttskalor.

holst
CU@C4
CU@C4
Det störste felet med Hellers Ju52 är att den inte går att bygga en civil förkrigskärra av den. Den finare korrugeringen på den gör det nästan omöjligt att konvertera.
Tänker Du på fraktdörren?
Precis, och har den inte ett hål i taket för en skytt?
Ja, det har Du rätt i, det finns en lucka att lägga igen hålet, om jag minns rätt, lite B.
Vi behöver en ny.
/Neil
Vi behöver en ny.
/Neil