Jag har märkt de stora ambitionerna de sista åren , främst då kanske C-4 Open som kommer med trevliga ideer och nya teman på sina tävlingar som gör den till fin tävling med internationell klass och standard. Nu sistone IPMS Stockholm med en uppgradering och ny hemsida - jättekul o proffsigt.
Nu undrar jag om det skulle finnas intresse att kanske utvidga forumet till typ som Missing links har : En Axis tråd där man diskuterar tyskt och Axelmakterna..kammo, byggen, uniformer och historik etc. Samma gäller for Allierat givetvis. Modernt Kanske oxå ? Man märker ju av ett stort militär historiskt intresse för andra värlskriget i Sverige, inte minst alla tidskrifter som dyker upp ( en del försvinner dock ). Det finns ett uppswing och nyfikenhet vad gäller historia och i synnerlighet Militär historia...varför inte rida på den vågen här med ett par nya teman ?
Vi har också märkt det stora intresset att förankra modelbyggandet med en bakgrundshistoria, må det vara en Tiger från Normandi,enhet,version etc etc. Likaså kanske modernt från moderna konflikter.
Jag frågar också då vi märkte att våran Panther bok från Toni Canfora blev mycket uppskattad, med byggen efter förebilder och kort historik etc ..
Vad tror Webmastern och övriga ? Vore det inte en kittlande ide så säg

Mvh
Mirko