Någon som har koll på SMS eller Mr Hobbys färgsprutor?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Någon som har koll på SMS eller Mr Hobbys färgsprutor?

Inlägg av Stellan »

Kollar på SMS Dragon air 0,2-0,5 och Mr Hobbys Procon boy FWA 0,2, WA 0,3, LWA 0,5. Någon som har erfarenheter av dessa?
Stellan Schroeder Englund
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Någon som har koll på SMS eller Mr Hobbys färgsprutor?

Inlägg av Urban Gardini »

Mr Hobby sprutorna är det bästa per krona som du kan skaffa när det gäller sprutor. PS-270 är min normala Go to spruta och är närapå jämförbar med Iwata Hi-Line HP-BH medan PS-289 är närapå jämförbar med Iwata Hi-Line HP-CH. Nålsatserna går att skifta mellan de bägge sprutorna så man kan om man vill välja en av dem och köpa på sig en nåsats till den andra så kan man köra både 0,2mm och 0,3mm i samma spruta. PS-290 har jag inte testat själv men det är också en högklassig spruta som dessutom lämpar sig väl för exempelvis bilbyggaren då man även får med en Fan Cap med den sprutan.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Någon som har koll på SMS eller Mr Hobbys färgsprutor?

Inlägg av Proosen »

Älskar min PS-290 med "fan cap"! Funkar speciellt bra till mina bilar där färgen lägger sig otroligt fint, iallafall mina "heta" lackfärger och 2K-klarlack.

Den lämpar sig dock bäst för stora ytor och inte så mycket för extremt finlir.

Ett plus till är pistolgreppet då jag ofta får ont i mina leder av vanlig tryck och dra-knapp vid längre sessioner.

Märk väl att den drar duktigt med luft jämfört med min Hardeer och Steenbeck Infinity så det lär inte duga med en liten tanklös kompressor till 290'n.

/Niclas
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som har koll på SMS eller Mr Hobbys färgsprutor?

Inlägg av Stellan »

Tackar för de svaren. Då har jag lite att gå på.
Stellan Schroeder Englund
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Någon som har koll på SMS eller Mr Hobbys färgsprutor?

Inlägg av Urban Gardini »

Vassego!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar