På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Hej,
Om man har erlagt sin medlemsavgift till IPMS i år och har sitt medlemskort med 2023 klisterlappen på (att visas upp) så kommer man in gratis till AIM och Aeroseum.
Annars är det Aeroseums inträde som man får betala. Den gäller då även för AIM.
Nu är jag inte göteborgare, men jag har bott här i snart 20 år så jag svarar ändå. Några hotell i närheten av Aeroseum tror jag inte att det finns, Säve är liksom utslängt på en åker utanför staden. Mina tips skulle vara att bo i närheten av en kollektivtrafikknytpunkt om du planerar att ta dig ditut med kollektivtrafik eller med tillgång till parkeringsplats om du har tänkt att ta dig ditut med bil. Ett exempel på knytpunkt är Drottningtorget/Centralstationen, med flera hotell i närheten, i olika priskategorier. Knytpunkten Hjalmar Brantingsplatsen är närmare, det ligger på Hisingen, men där känner jag inte till att det finns några hotell över huvud taget.
Öken-Erik skrev: ↑15 maj 2023, 20:12
Om jag tävlar, skall jag då betala både museets entre samt anmälningsavgift?
Öken-Erik
Är du Medlem i IPMS behöver du inte betala Entré till museet.
Tävlingsavgift för tävlingen betalar alla som deltar. Som IPMS medlem får man dock rabatt på denna.
Det är ont om Hotell precis i närheten av Aeroseum, men det finns alternativ på Hisingen c:a en kvart bort med bil. Alternativt hotell i centrala Göteborg varifrån det tar ~35 min med kollektivtrafik.
För hotell får vi rekommendera att du söker på t.ex. http://www.booking.com/ så hittar du dem och kan boka online.