Sökes: Masker eller dekaler för USAF BuNo nr. 1:72

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Sökes: Masker eller dekaler för USAF BuNo nr. 1:72

Inlägg av Urban Gardini »

Som sagt Jag efterlyser någon som kan peka mig åt rätt håll så jag kan hitta masker/dekaler för vita BuNo nummer och Tail Code bokstäver för USAF under Vietnam-eran. Jag har tanke om att bygga mig en eller två F-4D Phantom II som det inte finns dekaler till. I förlängningen så finns det även tankar på en F-4Cww från Vietnamkriget och där verkar det också var uselt med dekalalternativ.

Ett alternativ skulle kunna vara om någon har möjlighet samt tid/vilja att skära ut masker åt mig mot betalning. Men bäst är om jag kan köpa färdigt då jag helst inte vill belasta någon med det extraarbete som det skulle innebära. Det är väl 12" som gäller på siffrorna i BuNo-numret och 24" som gäller för fenkodens bokstäver, dvs verklig storlek i skala 1:1.

Jag är tacksam för råd på vägen.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
christer k
Inlägg: 46
Blev medlem: 01 feb 2018, 11:13
Namn: Christer Karlsson

Re: Sökes: Masker eller dekaler för USAF BuNo nr. 1:72

Inlägg av christer k »

Werner Wings säljer ett dekalark 72-06 F-4 Phantom "Vietnam Ace - Steve Ritchie and Friends". Jag har just sett en artikel om detta i ett gammalt nummer av Scale Aviation Modelling International (SAMI) July 2019. Dekalarket finns också i 1:48. https://wernerswings.com/products/#Decals-172
Jag har dålig koll på Vietnamkriget och Phantom men kanske detta kan vara till någon hjälp.
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Sökes: Masker eller dekaler för USAF BuNo nr. 1:72

Inlägg av Urban Gardini »

Tackar men dessvärre så är jag inte hjälpt av det där arket...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Sökes: Masker eller dekaler för USAF BuNo nr. 1:72

Inlägg av bergwall »

Hej,
Hur mkt underlag har du till stationskoderna själv? jag har en del MiL-dokument men aldrig djupdykt i US-märkning. Har börjat tjuvtitta en del amerikanskt, dock lite tidigare årtal. Det är väl en smal sak att rita upp det i vektorgrafik (jag kan hjälpa dig i mån om tid, vilket kanske inte jag har oceaner av men ibland tar infallet överhand). Sedan finns det många som har skärplotter, tror jag kan hjälpa dig med det också.
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Sökes: Masker eller dekaler för USAF BuNo nr. 1:72

Inlägg av Urban Gardini »

Perfekt, det ser ut som att Robert kan hjälpa mig så jag kommer ett steg närmare att bygga en massa intressanta och mindre kända kärror från Vietnamkriget.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar