Försökte mig på att måla lite sådana där paintchips på vingrötterna på min Spitfire som jag visade er förut. Kom fram till att det såg för Hin Håligt ut, ville torka bort det och börja om. Doppade en tops i t-röd och såg till att torka av det allra mesta i lite hushållspapper, tills den bara var lätt fuktig. Lite gnugg och bam, blank vingrot med ett par fläckar gråplast, och lite envis aluminiumfärg. Detta hände även på höger vingrot där jag hade enamelfärg, Humbrols nummer 11. Det skulle vara lite lättare att få bort, enligt min logik. Tops fuktad med Humbrols egna thinner. Tydligen tuggar det gladeligen sig igenom Tamiyas flat coat, så där fick jag också en blank fläck.
Sprutade över dessa blanka fläckar med Tamiyas flat coat för att försöka ena ytfinishen igen hade ingen effekt. Områdena förblir blankare än resten. Vill egentligen bara kasta rubbet i sopsäcken.
Hur får man tillbaka sin mojo efter något sånt här? Och, kanske lite långsökt... hur hade du, personligen, försökt åtgärda detta? Vill verkligen rädda modellen.
Tackar som läste.