Lifecolor German Navy WW2

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Lifecolor German Navy WW2

Inlägg av Fenix »

Jag använder Lifecolors German Navy WW2 färger för Tirpitz är det någon här som sitter inne med ett bra recept/blandningsförhållande för dessa färger för jag testade själv nyss och det såg ut som det hade blivit för tunt jag har inte deras thinner som de rekommenderar. Om man inte har deras thinner så rekommenderar de vanligt vatten som substitut så det är vad jag använde idag.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Lifecolor German Navy WW2

Inlägg av Urban Gardini »

Kör med avjoniserat vatten från torktumlaren och någon droppe akrylretarder. Jag har haft god lycka med två delar färg till en del vatten. Men nu är det länge sedan jag sprutade just Lifecolor. Det kan också variera mellan olika sprutor vad som passar bäst. Jag körde väl med 20 Psi genom min H&S Silverline 0,2mm när det begav sig. Jag känner att jag behöver ta och experimentera lite med Lifecolor genom mina olika sprutor och känna efter vad som är vettigt.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Lifecolor German Navy WW2

Inlägg av Fenix »

Tack för svar. Ett problem dock jag äger ingen torktumlare
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Lifecolor German Navy WW2

Inlägg av Urban Gardini »

Batterivatten från macken duger fint. Kranvatten är inte direkt optimalt att använda.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lifecolor German Navy WW2

Inlägg av Stellan »

Som alltid är det huvudsakligen konsistensen som är avgörande, "mjölk" som det brukar beskrivas. Trycket reglerar du så du hittar ett optimalt avstånd och hur snabbt du måste arbeta.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar