Safir - hur ser (och fr.a. – hur SÅG) prylarna ut på hyllan?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Safir - hur ser (och fr.a. – hur SÅG) prylarna ut på hyllan?

Inlägg av MartinN »

Jag tror mig ha listat ut att det på den tresitsiga Sk 50B fanns batterier och utrustning till radion på hyllan bakom flygföraren. Men hur såg den utrustningen ut? Jag har ganska många bilder på Safir och hittade t.o.m. reservdelskatalogen (http://www.fcfk.com/safir/sb91/spc/RD-K ... TFPL50.htm) men trots detta hittar jag inga bra bilder på hur det såg ut. Är det någon som vet var det kan finnas?

/Martin
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Safir - hur ser (och fr.a. – hur SÅG) prylarna ut på hyl

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej Martin!

Lite osäker på hur den gamla radion såg ut, men batterierna satt/sitter i en låda bakom den bakre stolen. Alltså INTE på "hatthyllan".

Jag skall kolla i min bok om Saab Safir, om det finns några bra bilder på den gamla radion.

Mvh
Henrik Bergman, Vargön
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Safir - hur ser (och fr.a. – hur SÅG) prylarna ut på hyl

Inlägg av MartinN »

Det tackar jag för Henrik. Mycket vänligt av dig. Jag skall kanske visa hur långt jag har kommit själv så här långt.

Först är det 50067 (F16 98)
Bild

och sedan är det 50026 (F13 71) som verkar ha fått en specialvaraiant av myggnät mellan baksits och hyllan.
Bild

Skulle du (eller någon annan) hitta något bättre än detta är jag tacksam för att få ta del av det.

/Martin
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Safir - hur ser (och fr.a. – hur SÅG) prylarna ut på hyl

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej Igen!

Hittade tyvärr inga bättre bilder på radiohyllan, än de du har presenterat här.
Utrymmet användes även som bagageutrymme, därför ser nätet ut som det gör på bild 2.
I över och nederkant, finns det skenor som nätet glider i när man öppnar.det.
Max bagage vikt är 40 kg.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Safir - hur ser (och fr.a. – hur SÅG) prylarna ut på hyl

Inlägg av MartinN »

OK, tack för jobbet och för info i alla fall Henrik. Jag får spana vidare eller hoppas på att någon annan hittar något. Annars får mina egna fynd duga. Det är ju trots allt 1/72 det handlar om...

Men tack för försöket.

/Martin
Skriv svar