Ett flytttips

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Gert J
Inlägg: 40
Blev medlem: 10 aug 2013, 20:44
Namn: Gert Johansson

Ett flytttips

Inlägg av Gert J »

Håller på att förbereda en flytt. Hur får man med sig 200+ flygplan i 1/48 helst i oskadat skick. Efter lite funderande kom jag på att Pågens brödlågor skulle kunna fungera. Papplådor med hel slät botten c:a 60x40x12 cm, rymmer 6-7 färdiga modeller, lådorna staplingsbara. Planen får en liten klick vattenlösligt vitlim under hjulen, lätt att lösa upp med en pensel vid borttagning. Är nu halvvägs, har fyllt 17 lådor. Mataffärerna är tacksamma att bli av med sina lådor så det är lätt att få tag på.
Skriver Gert Johansson på väg från Östergötland till Småland, God Jul o. Gott Nytt År på er.
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Ett flytttips

Inlägg av Niklas »

Välkommen till Småland Gert, hoppas du ska trivas! :)

Smart tips också, funkar säkerligen för 1/72 och 1/144 också, så det tar jag åt mig av.

Mvh,
Niklas i Tingsryd (4 mil söder om Växjö)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ett flytttips

Inlägg av Andre B. »

Nu bygger jag ju i lite mindre skala... ...men godislådor i plast med lock fungerar ofta bra som skyddande transportemballage för modeller tillsammans med bubbelplast. Godisaffärer skänker ofta bort dessa lådor. Samma sak med de lite större lådorna i plast för cocosmunkar mm. Har blivit förvaringslådor för de flesta av mina modeller...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar