Ska vi gissa? Svaret blev en gäspning.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Urban Gardini
Inlägg: 1279
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Ska vi gissa? Svaret blev en gäspning.

Inlägg av Urban Gardini »

Meh!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Ska vi gissa? Svaret blev en gäspning.

Inlägg av Björn Fransson »

Men då kontrar jag gäspningarna med att skriva Underbart! Det här är garanterat något som skulle kunna få sjuttonårige sonen att ta tag i sitt modellbyggande. Efter att ha försökt få honom att bygga flyg, insåg vi båda att det han egentligen gillar är snabba bilar i allmänhet, McLaren i synnerhet och McLaren Senna i definitiv synnerhet. 18-årspresenten i mars är räddad! Även hans pappa tycker faktiskt att detta är en rätt cool bil även om jag nog skulle föredragit en McLaren av F1-typ.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ska vi gissa? Svaret blev en gäspning.

Inlägg av Björn B »

Kanske detta innbär att Tamiya just nu har licens för McLaren. Då skulle man kunna hoppas på en återutgåva av deras M23 i 1/20
JA_37C
Inlägg: 50
Blev medlem: 23 sep 2020, 11:30

Re: Ska vi gissa? Svaret blev en gäspning.

Inlägg av JA_37C »

@ Björn, jo det är ju trevligt. :) Kul om han bygger. Men det finns "bilar", vad hindrar honom nu?
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Ska vi gissa? Svaret blev en gäspning.

Inlägg av Johan i Hok »

Hej allihop!
Tänker fira min återkomst på forumet med att vara lite kärringen mot strömmen😉
Jag tycker det här var ett av de roligaste släppen på länge, och likt det skrevs ovan så kommer nog även min grabb att hugga ett ex.
Har återupptäckt glädjen i modellbyggeriet genom att bygga om Hotwheels-bilar i 1/64 med sonen den senaste tiden. Det här släppet och Mustang GT 4:an från samma tillverkare innebär att modellbyggaråterväxten är tryggad ett tag framöver

Johan i Hok
Skriv svar