Modellfigurer, skala 1:35, svensk militär personal

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nixon
Inlägg: 7
Blev medlem: 02 dec 2019, 12:52
Namn: Niclas Tjäder
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Modellfigurer, skala 1:35, svensk militär personal

Inlägg av Nixon »

Då jag haft en klar begränsad framgång i mitt sökande tänkte jag adressera följande fråga i detta eminenta forum, i hopp om att kunna få några bra och värdefulla tips.
Min nuvarande utmaning är att jag är på jakt efter två olika tidsåldrar av svenska soldater.

Personal klädd i M90, har bara hittat en en pansarmodell från, Academy som har en CV9040B Infantry Fighting Vehicle där det ingår två figurer till byggsatsen. Dock så vill jag inte köpa ett pansarfordon för att komma över dessa uniformerade 1:35 figurer. Är det någon här som har något bra tips?

Söker även efter svenska karoliner(1650-1740) skala 1:35, företrädesvis resin eller injektionsgjuten plast. Tips sökes även för detta…..
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Modellfigurer, skala 1:35, svensk militär personal

Inlägg av Stellan »

http://djiti.production.free.fr/Figures.htm Scrolla ned lite så hittar du moderna svenska soldater och stridsvagnsbesättning
Stellan Schroeder Englund
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Modellfigurer, skala 1:35, svensk militär personal

Inlägg av Plasticbattle »

Söker även efter svenska karoliner(1650-1740) skala 1:35, företrädesvis resin eller injektionsgjuten plast. Tips sökes även för detta…..
For historical figures, you would have more luck with 1/32 or 54mm.
1/35 is more common for soldiers from WWII and forward - although some WWI figures are available in the last few years. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Skriv svar