På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
När nu OPEN är över så siktar vi framåt! Ett sätt att sikta framåt är att utmana sig själv med något lite annorlunda, och bygga civilt i 1/72 är verkligen utanför lådan för de flesta av oss, (sneglar på Björnarna som är de som inspirerat till det här)
Därför drar jag igång gruppbygge med målet att få så många utställda och tävlande modeller till nästa OPEN som möjligt.
Det kommer att delas ut specialpriser, udda byggen kommer att premieras, möjligtvis fransk också.
Nåväl, råkar du ha en DC-8 i 72 liggande så är det här ett gyllene tillfälle att sätta igång och bygga!
Härligt! Mina två stannade upp lite när Open blev inställt, men DC-6:an är klar och på ett år ska jag väl få ihop Concorden och 707:an. Har även en del annat godis i ämnet både på hyllan och i drömmarna!
Anders, är inte det där en ensitsare? De har väl en tvåsitsare oxå och då bode den räknas som airliner då den tar betalande passagerare vad jag vet. Här snackar vi biz-jet!
Kanske det här kan vara motivationen jag behöver för ett par planerade projekt.
Airline. Namnet antyder att planen följer fasta rutter vilket knappast en civilreggad Lightning gör även om den tar betalande passagerare.