Taiwanesiska dekaler?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Kalle M
Inlägg: 120
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Taiwanesiska dekaler?

Inlägg av Kalle M »

... eller kanske snarare dekaler med förebilder från Taiwan. Nu har familjesituationen blivit sådan att Taiwan har blivit en viktig faktor i livet, och en viss nioåring vill bygga plan och/eller helikoptrar med taiwanesiska markeringar. Känner mig faktiskt rätt pepp på det själv också. Men var i hela friden hittar man dem? Italeri har ett par modeller (en Mirage 2000 C och en C-119G Flying Boxcar) och annars är ju själva modellerna rätt lätta att hitta (t ex Mirage 2000, F-16, F-5, Blackhawk, Seahawk, Cobra...) men som sagt: Dekalerna?

Är det någon som har något tips? Ebay? Pålitliga försäljare? Jag tror att vi framförallt letar dekaler i skala 1:72, jag är helikopternörd, min nioåring gillar i princip allt med stora färgglada dekaler och gärna hajmunnar. ;)
ziomek
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 nov 2013, 08:49

Re: Taiwanesiska dekaler?

Inlägg av ziomek »

Hej!
Finns t ex stort utbud från http://www.bestfong.com/englishsite, tillgängliga även på ebay.
Mvh Wojciech
Kalle M
Inlägg: 120
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:56
Namn: Kalle Malinen
Ort: Göteborg

Re: Taiwanesiska dekaler?

Inlägg av Kalle M »

Suveränt! Jättebra tips, tack för det!
Skriv svar