Moderna svenska siffror?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Moderna svenska siffror?

Inlägg av Björn B »

Jag håller på med en drös Italeri Gripar och en sak slår mig. Det är en stor brist på grå siffror. I pricip har jag siffrorna 802 oc 70 från Italeris tvåsitsare men dom känns lite stora och ännu värre, fel typsnitt. Sedan finns i Italeris senare 39A siffrorna 12 från Sydafrikakärran och 43 från den Ungerska. Revells A-Gripen har mörkt grå 65 och 33 men de första ser lite konstiga ut,
Så hur jag ska få till märkning till fem kärror vet jag inte.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Moderna svenska siffror?

Inlägg av Stellan »

Du offrar din förstfödde såg och ber någon vänlig själ att skriva ut masker åt dig.
Stellan Schroeder Englund
vingtor
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:41

Re: Moderna svenska siffror?

Inlägg av vingtor »

Du skriver ikke hvilken skala du bygger, men om det er 1/72 så har jeg TwoBobs dekalark 72-052 der stensiler for en modell er brukt, men alle sifre er på plass. Dette kan du få av meg om du betaler porto, NOK 40. Kan betales med PayPal til vingtor@vingtor.net.

Nils
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Moderna svenska siffror?

Inlägg av Björn B »

Tack. Jag har Twobobs ark men jag tycker siffrorna ser svarta ut. Jag funderar på att experimentera med att lägga på ett tunnt lager grått efter att dom monterats på planet.
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Moderna svenska siffror?

Inlägg av Johan Elvin »

Jag har använt mig av Two Bobs gripen dekaler i 1/48.
Dom tyckte jag var helt ok i färgen. Vet dock inte hur dom är gämfört med 1/72 arket.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Moderna svenska siffror?

Inlägg av Björn B »

När jag tittar på dom nu i solljus så kan jag kanske tycka att dom är väldigt mörkt grå. Får se hur dom ser ut på modellen sedan. Men rent generellt är det brist på svenska grå dekaler.
vingtor
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:41

Re: Moderna svenska siffror?

Inlägg av vingtor »

De nederste sifrene til en ungask maskin (30) er vel i sort, resten av sifrene er noe lysere, man kanskje likevel for mørke?

Nils
Skriv svar