Inte mycket nytt från Revell 2020

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Inte mycket nytt från Revell 2020

Inlägg av Björn B »

Ganska skönt att se. Inte en enda modell jag ville ha på den listan vilket är bra då det är trångt i stashen.
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Inte mycket nytt från Revell 2020

Inlägg av Urban Gardini »

Ja, jag håller med om att det inte var så märkvärdigt, skrev så här på Facebook.

Ja, inte var det direkt så man hoppar jämfota av glädje. Ju188 är halvintressant men för min del fel version och jag väntar nog hellre på att ICM ska komma med den vilket de rimligen borde göra. ICM bör vara betydligt bättre än den antika Dragon som förmodligen kan vara en aning motsträvig såsom många av Dragon's 1:48 flygfän brukar vara. Det var allt på flygsidan för min del.

I 1:35 så är Sd.Kfz. 251/1 Ausf.A från ICM faktiskt intressant och den bör även vara billigare än ICM.

1:72 ser desto trevligare ut med två Macosläpp och lite annat som kan tänkas vara gångbart.

1:76 däremot, tre härliga Matchbox att se fram emot. Har redan en av dem sen tidigare så det blir inte så hemskt dyrt för mig vilket jag tackar för.

Sci-Fi var väldigt tråkigt med ett undantag. Bandai's B-vinge i 1:72. Nu gäller det bara att Bandai får tummen ur och gör min efterlängtade Tie-Bomber också så är lyckan gjord med Star Wars-modeller.

På det hela är jag rätt så nöjd med det magra nyhetssläppet eftersom jag inte har råd...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Inte mycket nytt från Revell 2020

Inlägg av Joakim Hultman »

B-wingen vore fin, och jag går även igång på SCUD-B bland militärfordonen. Wow! :O
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Inte mycket nytt från Revell 2020

Inlägg av Andre B. »

Har alltid haft ett gott öga till Revell's Junkers. F.13 och Ju52 är två rätt ok modeller. Och 88:an är väl den nya som kom för några år sedan?

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar