Hej
Jag undrar om ni förslag på baljor för bormsväska och då för färgbortning av plastmodeller?
Färgbortning?
Re: Färgbortning?
Jag har förstört flera byggsatser med bromsvätska så jag rekommenderar inte metoden.
Vätskan kan lösa upp även plasten och då skiter det sig kraftigt..
Mina senaste renoveringsprojekt har i stället hamnat i ultraljudstvätten med en lagom varm kaustiksodalösning.
Funkar kanon bara att lösningen inte är/blir för varm.
Z
Vätskan kan lösa upp även plasten och då skiter det sig kraftigt..
Mina senaste renoveringsprojekt har i stället hamnat i ultraljudstvätten med en lagom varm kaustiksodalösning.
Funkar kanon bara att lösningen inte är/blir för varm.
Z
Jag använder en två liters glasspaket i plast. Det är praktiskt med locket och man kan även luta paketet då det har höga sidor. Det finns ju större plastboxar med lock på t.ex. Hos Jula, Ikea m.fl. Mvh Göran
Paint it black ! 

Ultraljud och kaustik några exempel på objekt inköpta billigt på E-bay
demonterad Classic Airframe Venom FB5

Nybadad

Bristol Bulldog

Z
demonterad Classic Airframe Venom FB5

Nybadad

Bristol Bulldog

Z
-
- Namn: Nicklas Karlén
Jag brukar använda Mr Muscel ungsrengörning. Stoppa modellen i en fryspåse, spray på och knyt ihop påsen och låt ligga i någon timme eller två. Ta ut den och gnugga med en gammal tandborste eller liknade och ljummet vatten.
Det funkar på de flesta färger som jag använder.
/Nicklas
Det funkar på de flesta färger som jag använder.
/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
För min del så blir det Mr. Muscles ugnsrengöring för Humbrols enamelfärger, och T-röd för akrylfärger såsom Tamiya & Vallejo.
Live & let dry.
Biltemas koncentrerade spolarvätska är överlägsen T-rod på Tamiya
Stefan
Stefan
Ajax fönsterputs är även den suverän på Tamiya akryl så var försiktig vid rengöring av vitrinskåpet.