...sätter ny standard när det handlar om modeller i resin. Kolla in flapsen på deras Sea Fury i 1/72...
https://www.britmodeller.com/forums/ind ... fury-fb11/
/André
Aki Products...
Aki Products...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Re: Aki Products...
Modellerna var extremt fina men också extremt dyra för att vara 1/72, jag stod och klämde på deras Blackburn Firebrand i samma skala i Telford för kanske 15 år sedan och då handlade priset om motsvarande 600-700 kronor. Jag köpte den inte vilket jag ångrar idag, idag går ingen av modellerna de gjorde (jag vet om Firebrand och Fury bara) att få tag på nya. Industrimässig resingjutning går att få extremt fin, mycket bättre än den bästa styrenmodell, nackdelen är priset då det är en mycket dyrare produktionsmetod.
Hälsningar Magnus
Hälsningar Magnus
Re: Aki Products...
Ja, jag förstod att deras tillverkningsmetod var annorlunda vilket gav den höga kvalitén på modellerna men tyvärr även priset. Och frågan blir ju lite hur mycket en modell kan få kosta.
Följden är ju som du skriver Magnus att det idag närmast är omöjligt att få tag i dessa modeller då de inte längre tillverkas...
Vänligast / André
Följden är ju som du skriver Magnus att det idag närmast är omöjligt att få tag i dessa modeller då de inte längre tillverkas...
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...