Att beställa från eduard..

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Björn B »

Andre B. skrev: 22 feb 2019, 20:16
Går det att köpe overtree hos någon återförsäljare? Har aldrig sett det. Däremot oftast de dyraste modellerna...

/André
Jag köpte ett par Minicraft DC-8 som kom i plastpase utan dekaler men med bägge typerna av motorer som den getts ut med tidigare.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

Björn B skrev: 22 feb 2019, 22:23
Andre B. skrev: 22 feb 2019, 20:16
Går det att köpe overtree hos någon återförsäljare? Har aldrig sett det. Däremot oftast de dyraste modellerna...

/André
Jag köpte ett par Minicraft DC-8 som kom i plastpase utan dekaler men med bägge typerna av motorer som den getts ut med tidigare.
Var?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Björn B »

Jag köpte mina från Hannants
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

Hannants brukar jag beställa av när den modellen jag söker inte finns i Sverige. Att få tag i en Spitfire IXe där var dock inte möjligt den här gången.
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av commander »

Köp från ebay. Finns ju en uppsjö av handlare att välja mellan. Billigare än både Hannants och vad dom nu kan heta
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

Jag sökte runt efter en Spitfire Mk. IXe rätt länge på både Ebay och andra ställen. Kom fram till att det här närmast var det enda sättet att få tag i en IXe. Och så här långt var det nog det även det billigaste alternativet även om det blev dubbelt så dyrt i jämförelse med en vanlig Airfix Spitfire...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Låst