Att beställa från eduard..

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

En overtree utan dekaler mm.

Behöver inte en eduard IXe för att bygga någon av de andra två israeliska Spitfire's jag tänkt bygga. Den ena av dem byggdes om till spaningskärra och den andra hade en c-vinge...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
commander
Inlägg: 129
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av commander »

Lät dyrt som attan... En weekend Mk.IXc kostar knappt tvåhundra spänn att fiska hem
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

En IXe i 1/72 kostade som nämnt lite drygt €22 att få hem från eduard. Och då var det enbart en overtree utan dekaler, masker och ets för drygt €7. Resten var skatter och avgifter inkl. porto. Dyrt ja...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Urban Gardini
Inlägg: 1279
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Urban Gardini »

Portofritt över 100€ direkt från Eduard. Men det är billigare att ta från exempelvis Super-Hobby.se om det är något enstaka som man är ute efter. Jag som BFC-medlem hos Eduard brukar passa på när de har sina priskampanjer och beställa så att jag får fri frakt. Men är man inte BFC-medlem så är Eduard för dyra att handla ifrån jämfört med vad deras modeller med mera kostar hos andra aktörer.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

Urban Gardini skrev: 22 feb 2019, 00:15 Portofritt över 100€ direkt från Eduard. Men det är billigare att ta från exempelvis Super-Hobby.se om det är något enstaka som man är ute efter. Jag som BFC-medlem hos Eduard brukar passa på när de har sina priskampanjer och beställa så att jag får fri frakt. Men är man inte BFC-medlem så är Eduard för dyra att handla ifrån jämfört med vad deras modeller med mera kostar hos andra aktörer.
Hör gärna av dig nästa gång du tänker beställa så hjälper jag dig med att komma över €100...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag vill minnas att Eduard har som policy, som jag helt och hållet instämmer med, att hänvisa till sina återförsäljare i första hand. Vilket är sunt då det inte är en bra affärside att konkurera med sina återförsäljare. Men som service till de som inte har en återförsäljare, eller en återförsäljare som inte för just den produkten eller en återförsäljare man av olika skäl inte vill handla av, så kan man även köpa direkt av dem.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Urban Gardini
Inlägg: 1279
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Urban Gardini »

Andre B. skrev: 22 feb 2019, 02:18Hör gärna av dig nästa gång du tänker beställa så hjälper jag dig med att komma över €100...

Vänligast / André
Om jag kommer ihåg så...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Andre B. »

Janne Nilsson skrev: 22 feb 2019, 10:10 Jag vill minnas att Eduard har som policy, som jag helt och hållet instämmer med, att hänvisa till sina återförsäljare i första hand. Vilket är sunt då det inte är en bra affärside att konkurera med sina återförsäljare. Men som service till de som inte har en återförsäljare, eller en återförsäljare som inte för just den produkten eller en återförsäljare man av olika skäl inte vill handla av, så kan man även köpa direkt av dem.

Janne Nilsson
Går det att köpe overtree hos någon återförsäljare? Har aldrig sett det. Däremot oftast de dyraste modellerna...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Lerxzt »

Tänker att visst är det så att vi alla skulle kunna behöva lite Eduard ets. Men hur man organiserar en större beställning låter jag vara osagt. Bara att jag kan vara med ifall en större beställning görs :) En intresseanmälan med andra ord..

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Att beställa från eduard..

Inlägg av Janne Nilsson »

Andre B. skrev: 22 feb 2019, 20:16
Janne Nilsson skrev: 22 feb 2019, 10:10 Jag vill minnas att Eduard har som policy, som jag helt och hållet instämmer med, att hänvisa till sina återförsäljare i första hand. Vilket är sunt då det inte är en bra affärside att konkurera med sina återförsäljare. Men som service till de som inte har en återförsäljare, eller en återförsäljare som inte för just den produkten eller en återförsäljare man av olika skäl inte vill handla av, så kan man även köpa direkt av dem.

Janne Nilsson
Går det att köpe overtree hos någon återförsäljare? Har aldrig sett det. Däremot oftast de dyraste modellerna...

/André
Har ingen bra koll på den biten. :(

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Låst