Viggen 08-Open 2019?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Hobby-Importen »

Nu när Tarangus gjort sin 1/72 Viggen, vore det intressant med fria fantasier med alla dessa andra Viggenbyggsatser som blivit uråldriga, på samma sätt som med J21 och J29 :D
Har t o m fått mig att avsluta modellbyggen! ;)
Daedalus Models
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Björn Fransson »

Har tänkt samma tanke (tror även att den varit upp tidigare). Jag är definitivt på, har en halvt påbörjad Heller-JA, som jag gärna skulle göra något udda med. Det är ju ett tag kvar, så det kanske är fler som vill haka på?
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag är med i tanken åtminstone. Har tyvärr blivit för långsam som byggare för att hinna med, med alla andra projekt som står på tur dessutom. :)
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Stellan »

Hobby-Importen skrev:Nu när Tarangus gjort sin 1/72 Viggen, vore det intressant med fria fantasier med alla dessa andra Viggenbyggsatser som blivit uråldriga, på samma sätt som med J21 och J29 :D
Har t o m fått mig att avsluta modellbyggen! ;)
Ser precis framför mina ögon vad du tänker karva ihop :)
Stellan Schroeder Englund
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Hobby-Importen »

Stellan skrev:
Hobby-Importen skrev:Nu när Tarangus gjort sin 1/72 Viggen, vore det intressant med fria fantasier med alla dessa andra Viggenbyggsatser som blivit uråldriga, på samma sätt som med J21 och J29 :D
Har t o m fått mig att avsluta modellbyggen! ;)
Ser precis framför mina ögon vad du tänker karva ihop :)
Dela din tanken, så att jag kan förneka den! ;)
Daedalus Models
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Stellan »

Hobby-Importen skrev:
Stellan skrev:
Hobby-Importen skrev:Nu när Tarangus gjort sin 1/72 Viggen, vore det intressant med fria fantasier med alla dessa andra Viggenbyggsatser som blivit uråldriga, på samma sätt som med J21 och J29 :D
Har t o m fått mig att avsluta modellbyggen! ;)
Ser precis framför mina ögon vad du tänker karva ihop :)
Dela din tanken, så att jag kan förneka den! ;)
Kan ge mig tusan på att du antingen karvar ihop en sjöfågel bestående av enorma delar spackel och diverse modelldelar, alternativt transplanterar ett Vigg-huvud (komplett med näbb och karaktäristisk nackbefjädring) på en i övrigt komplett modell i stället för nosdelen. Äh, släng på ett simhudsförsett landningsställ också när du ändå håller på.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vigg
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Björn B »

Du menar något åt det här hållet? http://www.arcair.com/Gal5/4601-4700/ga ... ey/00.shtm
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Stellan »

Björn B skrev:Du menar något åt det här hållet? http://www.arcair.com/Gal5/4601-4700/ga ... ey/00.shtm
Jäpp!
Stellan Schroeder Englund
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Hobby-Importen »

Skulle vara skojigt, men sedan ett öga rök och därmed avståndsbedömningen, så inga större konverteringar med massor av spackel, det liksom går inte, det som ser "ok" på 50 centimeters avstånd ser för Hin Håligt ut på dryga metern!
Fast jag gillade det höga förtroendet för min kapacitet, men jag har betydligt mer blygsamma planer om det blir av! ;)
Daedalus Models
Fredrik_B
Inlägg: 95
Blev medlem: 15 jul 2012, 09:53
Ort: Sollentuna

Re: Viggen 08-Open 2019?

Inlägg av Fredrik_B »

Där ser man. Då är vi två enögda. Jag blev av med mitt för 3 år sedan. Detaljmålning med pensel är knepigt då det är svårt att se när penseln kommer träffa målet :twisted: . Men jag tycker det går förvånansvärt bra ändå, även om det krävs en hel del koncentration.

/Fredik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Skriv svar