Hej
En ny fråga från en med nyväckt intresse av Arméns fordon och då främst de man kan bygga i skala 1:35.
Jag undrar om vi i svenska försvaret någon gång använt oss av Land Rover III ?
Mvh Dan
Land Rover
-
Re: Land Rover
Känner inte till att det skulle ha funnits vare sig I, II eller III däremot har det funnits minst en Defender i Afghanistan. Den användes av en väldigt hemlig organisation, men bilen finns bevarad.
Tack för svaret. Finns den bilen möjligtvis bevarad på Arsenalen?
Mvh Dan
Mvh Dan
-
Ja, det stämmer, men undanställd i förråd tills vidare och för närvarande inte åtkomlig.
Bild tagen för ett antal år sedan.
Bild tagen för ett antal år sedan.
- Bilagor
-
- Bild 026.jpg (4.45 MiB) Visad 7771 gånger
-
- Namn: Jan Andersson
Den användes som extra fordon av FSB Role1 camp Marmal i Mazar-e-Sharif 2006-07. Då var den khakifärgad. Har åkt mellan camp Marmal och campa Northenlight ett antal gånger med detta fordon.
-
- Namn: Johan Erlandsson
Kanske inte direkt ett svar på din fråga, men det har funnits Series I eller II med militära regskyltar. Gick som arbetsbilar på örlogsvarvet i Karlskrona på sin tid.
Personligen har jag sett en Land Rover Discovery som MP-bil i Karlsborg och har ett vagt minne av en metallicbrun Range Rover (?) i tjänst hos basgruppen för marinens helikopter när jag låg i lumen.
Personligen har jag sett en Land Rover Discovery som MP-bil i Karlsborg och har ett vagt minne av en metallicbrun Range Rover (?) i tjänst hos basgruppen för marinens helikopter när jag låg i lumen.