På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ha ha ha, tänkte också på etik-och-moraltråden när jag såg Mengs nya d9.
För det enda vettiga dioramat man kan använda den där bepansrade schaktmaskinen till är väl ett som visar hur israelerna skapar sig lite mer "lebensraum" på de ockuperade territorierna? Gärna med Mengs Merkavor vaktande på behörigt avstånd.
Jag känner inte till Meng som tillverkare. Är de bra?
Någon som byggt deras nuvarande Merkava?
Finns det någon svensk handlare som har Meng i sitt sortiment?
/Pelle
---------------------------------------------------------
"When in doubt use C4!"
... en "lite äldre" kille med mustasch o toapapper i öronen...
Jo, jo sådana "påhopp" ska sent glömmas Du kan ju berätta varför jag hade "toapapper" i öronen!
F ö undrar jag hur jag kunde ha både mustasch och toapapper i öronen?
Peran skrev:Jag känner inte till Meng som tillverkare. Är de bra?
Någon som byggt deras nuvarande Merkava?
Finns det någon svensk handlare som har Meng i sitt sortiment?
/Pelle
Jodå, de ligger i toppskiktet. Jag har en halvbyggd Merkava 3D och den är tveklöst bland de bästa modeller jag byggt. Väl detaljerad, skarpa detaljer och många smarta lösningar, exempelvis problemet med kedjorna i tornets bakre del - inga större anmärkningar (jag är ingen niträknare utan går mer på form) m.a.o. Det enda negativa är att modellen är kraftigt modulariserad och vad som borde gå att göra som en del är ofta fyra - fem delar. Passformen är emellertid utmärkt så det är egentligen inget problem, det är bara mer tidskrävande att bygga och man måste vara noggrann så att allt blir rakt.
Jag kommer definitivt att omedelbart skaffa nästa Merkava som snart bör komma ut.
Sindcore importerar Meng så det bör inte vara några problem att få tag på den.
Erik_G skrev:Ha ha ha, tänkte också på etik-och-moraltråden när jag såg Mengs nya d9.
För det enda vettiga dioramat man kan använda den där bepansrade schaktmaskinen till är väl ett som visar hur israelerna skapar sig lite mer "lebensraum" på de ockuperade territorierna? Gärna med Mengs Merkavor vaktande på behörigt avstånd.
Nejdå, den går även att använda för att rasera irakiska hus med Abrams eller Bradley som vakter.
Verlinden har förmodligen lämpliga raserade hus som säkert passar lika bra på Västbanken som i Fallujah.