1. Bygga klart mitt planerade "Thunderously Running" (Thunder run) diorama så att jag:
a. Vinner årets julmiddagsvad (ökentema) med dubbelmangarna.
b. Vinner M1A1 vadet med Magnus Berggren. (Den som inte blir klar ska ge den som blir klar en valfri modell under 600 kr.)
2. Games Workshops Mûmakil i Ithilien-diorama.
3. Revells Tu-22 Blinder.
4. Andreas "kartagiska" stridselefant som egentligen är en stridselefant från successionskrigen.
5. Slutföra Tamiyas T-72 som är uppdaterad till T-72BM med hjälp av Miniarms konvertering.
6. Tamiyas Yamato.
7. Trumpeters Kirov klasskryssare.
8. Tamiyas Famo och/eller Dragon Wagon eftersom de är toppenmodeller och för att jag fått dem av min fru.
9. Verlindens "Deadly Encounter" från Agincourt. Påbörjad men ej avslutat.
10. Miniarts hopliter. Påbörjade men inte avslutade.
Och så outsidern, eller klassikern, Tamiyas 88 (DAK) eftersom det var den som jag listade från början när jag hade en delvis annan ingång till vilka modeller man bör bygga.
Alla modellerna finns på hyllan. Ganska tryggt eftersom jag nu gått in i "detox-läge". Det blir inga fler modellinköp det här året. Färg och lim är det enda som kommer in i förrådet. (Möjligtvis med undantag för Perrys franska infanteri från hundraårskriget och Eagle Transporter.

Jag har f ö försökt släppa modellbygget som "vetenskap" för att återföra det till "hobbyn". Jag gillar att forska och byta ut saker men jag har insett att jag nog ska separera mitt militärhistoriska intresse från modellbygget. Annars kommer jag aldrig att bli klar.