På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Jag var hyggligt bra på att bygga färdigt påbörjade i ungefär ett år (efter återfallet). Nu ligger jag på fyra påbörjade där två kan räknas som surdegar. Jag har såna där billiga besticksinredningar från IKEA som förvaring av pågående byggen och de är fyra. Där ska gränsen gå har jag tänkt. Ett dilemma kan vara just byggträffar som någon nämnde. Då börjar man gärna ta loss delar på något nytt projekt. Som tur är så gillar jag att måla, så precis som Björn nämnde så brukar det gå undan när man väl kommer dit.
En kul jämförelse är att jag har betydligt fler whiskyflaskor som är påbörjade i ett annat skåp
Just nu har jag två aktivt pågående byggen, skall försöka avsluta två bilar som påbörjades en gång i tiden av tyvärr alltför tidigt bortgångne Claes Tördfeldt.
Sen har jag lite flygplansbyggen som varit pågående under 20-30 år ......
Jag brukar försöka att bara ha ett bygge igång och avsluta det innan jag börjar på nästa.
Dock har jag blivit tvingad till att frångå det några gånger på senare tid av olika anledningar (saknad av delar för att slutföra har varit största anledningen)
/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Det vore kul att se bilder på långliggaren, dvs den som har legat längst men som ni ännu har hopp om.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Jag försöker hålla mig till två eller max tre byggen samtidigt. Mitt största problem är väl att jag bygger så jäkla långsamt utan att det för den skull blir bättre.
Den surdeg som har legat längs på min hylla är Firing lines banvagn 206. Jag har modifierat den till en pvrobot vagn med Rb 55 TOW. Det var väl det enklaste, problemet är ju de förbannande banden i fotoets. Jag köpte och byggde vagnen när min fru var gravid med vår dotter. I år fyller dottern 15 så den har ju legat ett tag. Jag funderar på om jag skulle försöka ge mig på att cadda upp banden och låta 3d printa dom. Vem vet, lagom tills att jag är klar med detta så har väl Revell släppt en BV 206.
Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten