Airbrush-frustration

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
denstore
Inlägg: 940
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Airbrush-frustration

Inlägg av denstore »

acofm89 skrev:
denstore skrev:Som Erik säger, för högt tryck, eller möjligtvis för långt avstånd. Färgen ska se blöt ut när den hamnar på modellen.
Sprutar med ca 30 psi. Hmm, ja, det är mycket möjligt. Ska testa att spruta på lite närmare håll. Torkar jag bort "dammet" med fuktigt papper så ser dock ytan helt okej ut under. Det är ett steg i rätt riktning i alla fall :D
Normalt är nog mellan 15-20 för H&S. Jag ligger nog på runt 10-15 med mina Olympos och Iwata. Neråt åt 8 psi när man ska fixa med smådetaljer.
acofm89
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 apr 2013, 01:39
Namn: Anders

Re: Airbrush-frustration

Inlägg av acofm89 »

denstore skrev:
acofm89 skrev:
denstore skrev:Som Erik säger, för högt tryck, eller möjligtvis för långt avstånd. Färgen ska se blöt ut när den hamnar på modellen.
Sprutar med ca 30 psi. Hmm, ja, det är mycket möjligt. Ska testa att spruta på lite närmare håll. Torkar jag bort "dammet" med fuktigt papper så ser dock ytan helt okej ut under. Det är ett steg i rätt riktning i alla fall :D
Normalt är nog mellan 15-20 för H&S. Jag ligger nog på runt 10-15 med mina Olympos och Iwata. Neråt åt 8 psi när man ska fixa med smådetaljer.
Det låter väldigt lite för mig, men du vet ju säkert bättre än jag ;) Jag har knappt provat att spruta med ett tryck på under 20 psi. Med tanke på hur svårt jag har haft det att få färgen att lämna sprutan ens med högre tryck har jag liksom inte funderat på att testa.
Skriv svar