Jo, det blev knappt 10 år som hackspett på Bilprovningen. Kan ju avslöja att just Saab 9000 var inte så utmanande att besikta, däremot var de ganska utmanande att lyckas godkännaJens Tornblad skrev:Hmmm, om du är den Robin jag tror så underkände du min röda gamla Saab 9000 ett antal gånger på besiktningen.... Det här är första gången jag sett nån mer från Kristinehamn som ägnar sej åt plastmodeller. Bor själv i Ölme och bygger mest fartyg i 1:350 och pansar i 1:35. Jag brukar hänga med IPMS Skaraborg och vi brukar träffas ett par ggr per år för att nörda i grupp. Det känns nästan lite som om det är dags för IPMS Wermland nu, eller?

Byggde som sagt i min ungdom, och blev för nåt år sedan sugen på att prova igen. Om inte annat för att rensa skallen efter stressiga arbetsdagar, det är bra terapi detta!
Förr byggde jag jetkärror, pansar, WWII-kärror, ett o annat fartyg med. Under återfallet så är det WWII och kolvmotorer som gäller. Har en oerhörd svaghet för allt Merlin/Griffon-drivet, och framför allt Spitten.
Var på "The Flying Legends" på Duxford i somras, då bet ju bacillen tag ordentligt

Visst skulle det vara skoj att träffas o byta lite tips o ideer!