Vad planerar ni för 2013?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Henrik R

Re: Vad planerar ni för 2013?

Inlägg av Henrik R »

Jag har massor med planer, Bl.a så ska en del 1/48 drakar byggas och Lite ryskt och tyskt flyg :-)

Sen så ska jag göra ett Scharnhorst diorama 1/350. DET ska bli skoj.
Bizarre
Kontakt:

Inlägg av Bizarre »

Planen er å bygge alt som er halvferdig fra 2012 - 3 modeller og cirka 5-6 ny ;)
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Planen är att för en gångs skull få åtminstone en modell färdig! :oops:
Senast redigerad av Sten Ekedahl den 11 jan 2013, 08:13, redigerad totalt 1 gånger.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
ThomasBorg
Namn: Thomas Borg

Inlägg av ThomasBorg »

Som så många andra får jag väll uppge som mål att faktiskt bygga färdigt någonting!!! Tror att senast jag faktiskt slutförde någonting var nog 2008-2009 på ett ungefär...
Thomas Borg
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Inlägg av Hobby-Importen »

Hobby-Importen skrev:Att sänka allt vad krav heter och bygga för att avsluta! Så Airfix, Matchbox, Heller och annat ska plöjas, jag ska acceptera att mörkgrön är mörkgrön och inte någon idiotnyans som bara en tillverkare i Japan tillverkar. Acceptera att mina ögonskador gör att jag inte kommer att se saker på det avstånd jag bygger, utan rycka på axlarna åt de spacklingsmissar jag kommer att se på en meters håll. Plöja undan i den myriad modeller jag har nästanfärdiga, som jag deppat ned på för alla missar, och inse att en halvfärdig modell är mer störande att titta på än en färdig halvtaskig modell. Jag ska börja ha kul igen, back to basic! :D

Fyra modeller ska bli avslutade under 2013, blir det fler, är det bra, fast jag antar att lite måste jag påbörja bara för att det är kul, för kommande utmaningar! ;)

Jens
I min målsättning att inte bara snacka, så håller jag på med att avsluta gamla lik.
I (Matchbox) Tempest II, så är det två tuber bakom stolen, vad är det för något, och vilken
färg ska dessa ha? :?:

Jens
Daedalus Models
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

Oj oj! Planer finns det hur många som helst men jag borde verkligen ta tag i alla halvfärdiga byggen. Just nu håller mitt byggbord på att översvämmas med olika projekt i olika stadier. Måste göra klart mitt MiG-21 diorama, min Huckebein, min finska efterkrigs-109:a m.m.

Sen hade jag ju planer på att bygga min enorma Ilyushin-62 till 08-open, Academys nya F-4B och ett par tyskar i 1/32 men oj vad tiden rinner iväg.
olindau
Site Admin
Namn: Olle Lindau

Inlägg av olindau »

Jens skrev:
I min målsättning att inte bara snacka, så håller jag på med att avsluta gamla lik.
I (Matchbox) Tempest II, så är det två tuber bakom stolen, vad är det för något, och vilken
Håller också på med en Matchbox Tempest.
Målade mina tuber svarta.
Glömde dock att sätta dit dom innan jag klistrade fast huven.
Så det blev inga, därmed var ju färgproblemet löst.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Inlägg av Hobby-Importen »

olindau skrev:
Jens skrev:
Håller också på med en Matchbox Tempest.
Målade mina tuber svarta.
Glömde dock att sätta dit dom innan jag klistrade fast huven.
Så det blev inga, därmed var ju färgproblemet löst.
Låter som en genialisk kompromiss! :D

(En jättegammal modell, och ordet "apelsinskal" kanske kan ge en hint varför den
stannade. Men antingen gör jag färdig den, inklusive limmar dit delar som lossnat,
eller accepterar att den ska dumpas för all framtid. Har beslutat mig för att
göra färdigt en bunt lik som får se ut som dom gör, bara för att komma över
"aldrig-få-något-klart" tröskeln!)

Jens
Jens
Daedalus Models
Jan Gaude
Namn: Jan Gaude

Inlägg av Jan Gaude »

Enligt en ritning jag har hemma så ska tuberna vara: Pneumatic system air bottle. Tror att det kan vara att vissa funktioner som landningställ, skjutvapnen är luftdrivna och tar luften ifrån tuberna. Färgen? det vete tusan, ritningen är bara svart/vit... :?

Målsättning och planer för 2013?
Ett och annant inköp till hoppas jag, bonus också om något bygge blir klart... ;)
Magnus Billestedt
Namn: F 9 Magnus
Kontakt:

Inlägg av Magnus Billestedt »

Mina planer för 2013 är att jag skall försöka göra / Köpa färdig av någon / modeller av F 9 Jakt flygplan. Alltså börja med J 8 och sluta med J 34 . Det skall vara till mitt F 9 minimuseum som håller på att ta form nu
Kolla gärna in min F 9 sida med
www.gotaflygflottilj.se
Uppskjut ej till morgon
vad du kan skjuta ner idag
Skriv svar