Är ju anställd av MP sedan 1993, men jag har faktiskt aldrig mött några fördömanden av vad jag håller på med. Jag har aldrig dolt min hobby, fast accepterat att man kanske inte ska demonstrera för mycket utav den.
Man blir förvånad hur många (fd) modellbyggare det finns i partiet, och faktiskt en och annan som kommit ut ur garderoben och erkänt att det finns kvar ett litet lager hemma för något tillfälle, då tiden finns över för sådant.
Ett år avstod jag från föreningens årsmöte för att åka på IPMS-Open, och det kanske inte var så poppis, men jag blev vald till styrelsen i min frånvaro. De flesta ser nog att bakgrunden till bygget är det viktiga. Är man intresserad av en sak av historiska skäl är modellbygge kanske märkligt men "ok", men gillar man svastikor av politiska, så är man ute i kylan oavsett. Å andra sidan så än nog min arbetsgivare ganska härdad, så jag kommer nog undan med ganska mycket...
Det som jag fått undringar över är materialet (plast) och det hamnar ju i någon eldningspanna förr eller senare. Färgen späds (oftast) med vatten och jag har lim gjort utav citrusfrukter eller Etylacetat. (Jag avstår från att nämna resinbyggsatser, där blir det svårare...)
Bygg på med gott samvete, men håll koll på materialen man använder, där finns hälso- och miljöriskerna,
Jens