Den ljusa, Blå C från F15 Söderhamn.Andre B. skrev: Vilken av J21:orna var målad med den gröna färg Jens fixade - den mörka eller ljusa?
/ André
/Tobbe
Den ljusa, Blå C från F15 Söderhamn.Andre B. skrev: Vilken av J21:orna var målad med den gröna färg Jens fixade - den mörka eller ljusa?
/ André
Tack HenrikHenrik R skrev:Coolt! Det var mycket trevligt värre! Kul och prata med dig igen Janne trots att stunderna vart korta. Gillade din färgsättning på Viggen skarpt! klart "spot on" om man säger så. Bra mycket ballare live än på bild, hatten av!
Tack för en trevlig tillställning alla inblandade!
Den ljusa (Tobbes).Andre B. skrev: Vilken av J21:orna var målad med den gröna färg Jens fixade - den mörka eller ljusa?
/ André
Hej, visst är det ESCI´s modell som du byggt. Känns igen på att kroppen är "rutig" av panellinjer, Italeri´s har mer återhållsamma panellinjer. Tror faktiskt Revell gett ut bägge två i sina lådor, TP-79 utgåvan är Italeri´s modell.Jonas skrev:Tackar för den trevliga tillställningen!
Det är jag som är skyldig för DC3.an eller Dakota Mk III som det står på Italeris beskrivning, Italeri no 1338, har fyra olika målnings alternativ Brittisk, Amerikansk, Fransk och Italiensk. Den franska Armée de'air, GT2/62 "France Comtè; Bac Mai Indochina 1954 (Beskrivningen säger 1945 vilket jag tror är fel).Bac Mai var en av flygplatserna man flög ifrån under slaget om Dien Bien Phu under försöken att underhålla den omringade garnisonen. Modellens plast kan var Esci. Modellen är målades först svart och sedan maskad och därefter målad med Alclad, ett bygge rakt ur lådan kan man säga.
Med vänliga hälsningar
Jonas
Har just Esci´s modell liggande hemma sedan några år tillbaka. Motorer, landningställ och propellrar är klara. Det är bara det att jag inte kommit fram till vad för förebild jag önskar bygga. Modellen är den med flygvapnets dekaler. Men just en Indokina maskin har jag alltid haft ett intresse av att bygga. Har missat att just Italeri´s utgåva 1338 har ett fransk dekalalternativ. Skall försöka komma ihåg det. Det roliga med just en DC 3:a är att det finns så fantastiskt många olika förebilder att bygga. Såg för bara någon vecka sedan ett reportage om DC 3:an, "flygmaskinen som förändrade världen" på Discovery. Och jag får säga det igen, av alla fina modeller på AiM så var DC 3:an en av de som jag verkligen fastnade för. Och den svarta undersidan bidrog verkligen till utseendet på flygplanet. Roligt att se hur fin den blev rakt ut lådan!Stefan S skrev:Hej, visst är det ESCI´s modell som du byggt. Känns igen på att kroppen är "rutig" av panellinjer, Italeri´s har mer återhållsamma panellinjer. Tror faktiskt Revell gett ut bägge två i sina lådor, TP-79 utgåvan är Italeri´s modell.Jonas skrev:Tackar för den trevliga tillställningen!
Det är jag som är skyldig för DC3.an eller Dakota Mk III som det står på Italeris beskrivning, Italeri no 1338, har fyra olika målnings alternativ Brittisk, Amerikansk, Fransk och Italiensk. Den franska Armée de'air, GT2/62 "France Comtè; Bac Mai Indochina 1954 (Beskrivningen säger 1945 vilket jag tror är fel).Bac Mai var en av flygplatserna man flög ifrån under slaget om Dien Bien Phu under försöken att underhålla den omringade garnisonen. Modellens plast kan var Esci. Modellen är målades först svart och sedan maskad och därefter målad med Alclad, ett bygge rakt ur lådan kan man säga.
Med vänliga hälsningar
Jonas
Snygg modell med lite ovanlig målning![]()
Stefan