Namnlösa tävlingsbidrag.
-
Re: Namnlösa tävlingsbidrag.
Bra poäng Göran. Man måste tydligöra vilka som har dömt också, många vill säkert få feedback från dem.
På World Expo och Euro Millitaire brukar det finnas montrar med domarnas eget arbete för alla att beskåda.
Janne Nilsson
På World Expo och Euro Millitaire brukar det finnas montrar med domarnas eget arbete för alla att beskåda.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
Nån gång när jag dömt har jag sökt upp byggaren, hälsat och berättat
hur jag dömt och vad jag gjort avdrag för. På 08-Open går ju domarna
runt med en skylt på bröstet så det är enkelt att se vem som dömer i
den klass man ställer ut i. Ett namn är bra men hur gör man sedan för
att koppla namnet till en person i folkhavet ? Att kolla vilka som dömer,
lägga utseendet på minnet och sen kontakta domaren är ett möjligt sätt.
Namn på domarna i respektive klass kunde skrivas in på resultatlistorna.
Det kanske till och med kunde göras ett litet fotogalleri med bilder på domarna ??
/ Robin
hur jag dömt och vad jag gjort avdrag för. På 08-Open går ju domarna
runt med en skylt på bröstet så det är enkelt att se vem som dömer i
den klass man ställer ut i. Ett namn är bra men hur gör man sedan för
att koppla namnet till en person i folkhavet ? Att kolla vilka som dömer,
lägga utseendet på minnet och sen kontakta domaren är ett möjligt sätt.
Namn på domarna i respektive klass kunde skrivas in på resultatlistorna.
Det kanske till och med kunde göras ett litet fotogalleri med bilder på domarna ??
/ Robin
Jag tycker vi anonymiserar domarna helt istället. De får döma iklädda burqa. Domarinstruktionerna måste också hemlighållas. Jag tror vi bör inrätta en domarorden också med lite hemliga ritualer och hemliga handslag. På så sätt kan vi öka statusen på domararbetet tror jag. Det kommer bli fett eftertraktat att bli invigd i domarnas hemliga skrå.
Skämt å sido.. (eller var det ett skämt?)
Jag tycker absolut man kan skriva på resultatlistor eller på en liten skylt vid klassnings-skylten vilka som dömt klassen.
Skämt å sido.. (eller var det ett skämt?)
Jag tycker absolut man kan skriva på resultatlistor eller på en liten skylt vid klassnings-skylten vilka som dömt klassen.
-
Det skulle onekligen se rätt kul ut med domare i niqab som plirar ut genom en liten smal springa och försöker bedöma en modell. Annars kan man ju tänka sig medeltida riddarhjälmar med siktspringa 

-
Ja, jag hade ju aldrig dömt om det inte vore för alla brudarna och pengarna man får.
Janne Nilsson
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
LOL!Janne Nilsson skrev:Ja, jag hade ju aldrig dömt om det inte vore för alla brudarna och pengarna man får.
-
- Kontakt:
Men jösses! När är nästa domarkurs? Hallå? Någon?Joakim Hultman skrev:LOL!Janne Nilsson skrev:Ja, jag hade ju aldrig dömt om det inte vore för alla brudarna och pengarna man får.
Det mycket hemliga skrået finns redan men både det och hälsningar mm är ju hemliga, så är man inte invigd så är man inte... Brudar å pengar finns det gott om.
Stellan Schroeder Englund
-
Om någon vill veta vem som dömt en klass på 08-OPEN, kan man gå till mig och fråga. Domarna skriver under sina protokoll och vid domargenomgången framhålls, att man som domare ska vara beredd att försvara sin bedömning.
Jag ställer mig lite frågande till, om det tillför något, att offentligt gå ut med deras namn.
Ulf Lundberg
Huvuddomare
Jag ställer mig lite frågande till, om det tillför något, att offentligt gå ut med deras namn.
Ulf Lundberg
Huvuddomare
-
Jag tror att om man vet vilka domarna är kanske man kan ha en konstruktiv diskussion med dem istället för att vara arg, ledsen eller besviken?
Visserligen kan säkert någon få för sig att skälla ut domarna men man skall även göra klart att om man är missnöjd med placeringen så är det tävlingsledningen man skall kontakta och inte domarna.
Domarna skall kontaktas för feedback och hur de tänkte.
Janne Nilsson
Visserligen kan säkert någon få för sig att skälla ut domarna men man skall även göra klart att om man är missnöjd med placeringen så är det tävlingsledningen man skall kontakta och inte domarna.
Domarna skall kontaktas för feedback och hur de tänkte.
Janne Nilsson