Ditt drömbygge?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Fenix »

Alla versioner av Draken i 1/72 har inte plats för större kärror. Har fortfarande inte lyckats att få till en Sk 35 de två konverteringssatser jag gett mig på har haft för kort överdel jämfört med Hasegawas underdel plus att jag misslyckats mer än en gång att få till huven. (Hatar Vaccumgjutna huvar)
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Knajd skrev:En stor jävla Typhoon-ubåt. Stor ska den va!
Skala 10:1 då eller?

Varför inte den andra dödsstjärnan i skala 1:35? Det skulle onekligen vara något.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Fenix
Namn: Christer Lind

Inlägg av Fenix »

En annan sak jag önskar mig är en modell av Saab 18 alla versioner i 1/72 som inte är svindyra resin modeller eller jobbiga "vaccumgjutna".
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Någon modell jag saknar på marknaden är svenska brandbilar av märket Scania, stegbilar, hävare, släck/räddningsbilar mm. Visst, man kan ju alltid scratchbygga....
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Hellers Lockheed Super Constellation 1/72 i Aerotours färger

Bild

http://www.michaelprophet.com/News_arti ... 991/35.jpg

Har kommit halvvägs men bygget har nog legat nere i ca 20 år nu.......

Stefan
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

En sjysst Constellation i 1/72 vore inte dumt.
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Tyvärr är ju Hellers byggsats inget vidare.......

Stefan
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Tja, med Lottovinsten i fickan hade jag nog kunnat sätta igång och bygga Kido Butai, den japanska hangarfartygsgruppen som anföll Pearl Harbor. Då helst med de understödjande slagskeppen, kryssarna och jagarna också. Självklart i 1/350. Och en gympasal att ställa upp eländet i... ;)
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

B-58 i 1/48.....Jag har den plus all sköns lulllull och dekaler. Ännu är jag inte mogen att ta mig an projektet.....att få till en felfri metallfinish, att rista alla panellinjer....ja fy tusan, den dagen jag vågar ge mig på den .....
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Mitt dröm bygge har alltid varit det som legat på byggbordet för tillfället. Inspiration och ide har varit drivkraften. Så jag har faktiskt haft förmånen att redan ha byggt flera av mina drömbyggen. Diligensen har varit en dröm i många år, och den blev förverkligad i våras. Likaså mitt pågående diorama.
En India ubåt i stor skala, eller en B-52 i skala 1/48 skulle jag inte heller tacka nej till . Bilderna illustrerar några av mina dröm byggen som blev verklighet :) //Lennart
Bild
Bild
Bild
Skriv svar