Hobbybutiker
Re: Hobbybutiker
I Göteborgsområdet känner jag till tre. Hobbycenter på Karl Johans gatan brukar jag handlar på, dom har bra sortiment på allt utom plastbyggsatser, en del har dom dock, även begagnat. Kempes hobby på Redbergsplatsen är populär, skamligt nog har jag aldrig varit där. I kungälv finns Lekia på Byggmästaregatan 8, dom har stor sortering av Roden, Revell och Airfix (och säkert fler märken), en förvånansvärd bra affär. Dom har vallejo färg, men det är väldigt utplockat.
/Neil
/Neil
Vill nog hålla med om att Lekia i Kungälv har ett bra sortiment modeller. När jag var där för några år sedan hade de modeller som jag inte sett i de flesta andra butiker och ett sortiment som var bra mycket större än vad Hobbycenter har...
/ André
/ André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
När det gäller byggsatser så är nog Lekia bättre, men Hobby center har så mycket annat.
/Neil
/Neil
I Jönköpingsområdet finns Habo Hobby i just Habo www.habohobby.se Huvudinriktningen är modelltåg,men man säljer även allt annat som ha med hobby att göra.
Sedan har vi Tåg och Hobby i Luleå.Samma huvudinriktning som Habo,alltså modelltåg.Men de har även mycket av annat. www.modellhobby.se
/Calle W
Sedan har vi Tåg och Hobby i Luleå.Samma huvudinriktning som Habo,alltså modelltåg.Men de har även mycket av annat. www.modellhobby.se
/Calle W
Själv diggar jag både Hobbycenter och Kempe, trevliga innehavare hos bägge. HC har fördelen att det bara tar några minuter för mej att gå dit när jag kommer på att jag behöver färg t ex. Sen har jag köpt en del landskapsdetaljer till min modelljärnväg där också.
Stefan
Stefan
Jag passerade just Lekia i Kungälv och fann att deras krympande Roden-sortiment fått enhetspriset 89 för de stora och 69 för de små. Små är 1/72, allt annat är stort. Det fanns inga mängder kvar och när jag gick minskade antalet Gladiatorer ytterligare.
/M
/M
Intressant, men jag brukar räkna 50:- som tillräckligt för en liten Roden. Dock, såg Du om dom hade Bristol Fighter?
Grattis till Gladiator!
/Neil
Grattis till Gladiator!
/Neil
Ja, Gladiatorn är en favorit!
Talar vi 1/72 så tror jag inte det fanns någon Brisfit men i 1/48 fanns det minst en, tror fler, kvar. Jag noterade också en Spad VII i 1/32 (fel skala för dig kanske) men också en Albatros DII (tror jag det var) liksom en Fokker Dr I i 1/32. Det fanns också några andra udda plus några Fokker DVII i 1/48. 1/72-utbudet ägnade jag inte så mycket uppmärksamhet. Gladiator i 1/48 fanns ett par kvar.
/M
Talar vi 1/72 så tror jag inte det fanns någon Brisfit men i 1/48 fanns det minst en, tror fler, kvar. Jag noterade också en Spad VII i 1/32 (fel skala för dig kanske) men också en Albatros DII (tror jag det var) liksom en Fokker Dr I i 1/32. Det fanns också några andra udda plus några Fokker DVII i 1/48. 1/72-utbudet ägnade jag inte så mycket uppmärksamhet. Gladiator i 1/48 fanns ett par kvar.
/M
-
- Kontakt:
I Mellansverige är de flesta tyvärr borta, men en som hänger i med den äran är Hobbyhörnan i Norrköping. Bra utbud med allt från smala svenskar (köpte min Lilldrake där) till Airfix, Tamiya och Revell. Dessutom centralt läge, allt känns nästan som förr.
Hejsan
Om ni är i Dalarna och åker så välkommen till Göranssons Färg (Colorama) i Danholn utanför Sundborn.
Vi har inte jättemycket modeller men en hyfsad blandning ändå
Vi har också 2 montrar där våra kunder har ställt ut
en del av sina verk. Uppskattat även av övriga kunder.
Mvh
Thomas
Om ni är i Dalarna och åker så välkommen till Göranssons Färg (Colorama) i Danholn utanför Sundborn.
Vi har inte jättemycket modeller men en hyfsad blandning ändå

en del av sina verk. Uppskattat även av övriga kunder.
Mvh
Thomas