Vad bör man köpa till Tarangus Viggen?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
felle-j
Namn: Felix

Re: Vad bör man köpa till Tarangus Viggen?

Inlägg av felle-j »

JA 37 kunde bära raketkapslar också. Annars var det bara robotar.
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Pilot Replicas annonserade nu att stol, "millan" och lite andra saker kommer finnas inom kort.

Bild

För de som reagerar på att "racketerna" på stolen är utfälda (dessa fälls ut när stolen lämnar cockpit för att förhindra att inte föraren ska bryta fötterna/benen i fartvinden) så kan jag lugna era skenande humör med att dessa är lösa ets-delar och kan väljas in eller utfälda. Det kommer även ingå en kap-mall för vart man ska jacka ur skrovet för millan.

Gubben är anpassad för Tarangus stol.

Jag tänkte även kommentera mina egna dekaler som nämnts i tråden men jag har inte fixat några uppdaterade bilder på dessa så det får bero ett litet tag till. Tryckfilerna i 1/48 är hur som helst skickade och det brukar normalt innebära att de är lite mer än en månad bort. Men man ska kanske inte säga något säkert.

Hälsningar
Robert
Senast redigerad av bergwall den 21 jan 2015, 15:58, redigerad totalt 1 gånger.
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Verkar som att 2015 kan bli året då Pilot Replicas får en ansenlig del av min lön.
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Yeeehaw! vilken fantastisk RAT och knallpall!
Jag ser fram emot dina dekaler...börjar bli desperat efter divisionsmärkena :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

bergwall skrev:Pilot Replicas annonserade nu att stol, "millan" och lite andra saker kommer finnas inom kort.

Bild

För de som reagerar på att "racketerna" på stolen är utfälda (dessa fälls ut när stolen lämnar cockpit för att förhindra att inte föraren ska bryta fötterna/benen i fartvinden) så kan jag lugna era skenande humör med att dessa är lösa ets-delar och kan väljas in eller utfälda. Det kommer även ingå en kap-mall för vart man ska jacka ur skrovet för millan.

Gubben är anpassad för Tarangus stol.

Jag tänkte även kommentera mina egna dekaler som nämnts i tråden men jag har inte fixat några uppdaterade bilder på dessa så det får bero ett litet tag till. Tryckfilerna i 1/48 är hur som helst skickade och det brukar normalt innebära att de är lite mer än en månad bort. Men man ska kanske inte säga något säkert.

Hälsningar
Robert
Det ser ju helt underbart ut! Man blir köpsugen. :D

Och tack även till alla andra som engagerat sig i tråden.
holst

CU@C4
felle-j
Namn: Felix

Inlägg av felle-j »

Twobobs kommande dekaler har säkert länkats tidigare men för de som har missat så kan man se dom här: https://www.facebook.com/pages/TWOBOBS- ... tos_stream

Ser mycket bra ut med intressanta individer.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Njae, jag vill ha en metallren individ. Grått är trist, och min AJ ska få splinterkamo. :)
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Stolen ser helt fantastisk ut, likaså det övriga delarna samt figuren. En invändning däremot, säkringshandtaget verkar överdimensionerat ?
Kanske bildvinkeln eller nåt som luras? Lennart
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Handtaget ser rätt ut men om den är för lång så kan man kapa lite..grovleken känns också rätt.

Bild
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Du har säkert helt rätt Janne :) Lennart
Skriv svar