Ett par kommentarer för att ge lite hopp inför framtiden.
Den här mässan är vad som förra året var den första Modelljärnvägsmässan i Sverige(?). Den arrangeras av MJ-Hobbyeexperten och i år (andra året alltså!) med ett bredare fokus.
Att det därmed blir en viss slagsida mot modelljärnväg är väl naturligt, att radiostyrt får stort utrymme misstänker jag är väl en följd av dels att Söders RC har samma ägare som MJ-Hobbyexperten, dels att det är ett säkert kort för att dra yngre förmågor=få ekonomi i det hela.
Ge det här ett år eller två till och det kommer säkert dyka upp mer av både det ena och det andra. Själv tyckte jag bredden var rätt stor redan nu, även om det som sagt inte fanns en massa plast till salu.
/Håkan
GLÖM INTE ATT BESÖKA VÅR MONTER PÅ HOBBYMÄSSAN.
Re: GLÖM INTE ATT BESÖKA VÅR MONTER PÅ HOBBYMÄSSAN.
Jag kan bara hålla med Hokey.Detta var första året när det satsades bredare än bara modelljärnvägar.Det finns saker som arrangören och mässan måste jobba hårdare på och förbättra till nästa år.Men att det kommer femsiffrigt antal människor till mässan för att ta del av detta är stort.En sak som jag tyckte var rolig i år var att dockhusen kom med.En växande del inom hobby. Framförallt hos kvinnor. Jag uppskattade att Allt om Hobby kraftsatsade med prova på verksamheter.Till nästa år så hoppas jag att Swebrick och Sverok kommer med för att öka bredden ytterliggare.
/Calle W
/Calle W
-
Re: GLÖM INTE ATT BESÖKA VÅR MONTER PÅ HOBBYMÄSSAN.
Ja, mina tankar är att man kanske borde satsa på hobby, handarbeten, spel(ej data eller tv-spel), serietidningar, film(Sci-fi-horror).
Göra det till något för hela familjen?
Janne Nilsson
Göra det till något för hela familjen?
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.