Tråden för vädrings-inspiration.
Re: Tråden för vädrings-inspiration.
Jakob Fall
AP
AP
-
- Namn: Lars Befring
Fransk Finesse
superfräsch radom och resten grottigt som fan!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
- Namn: Lars Befring
Fartyg kan bli lite slitna
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
Tack för intressanta bilder Erik och övriga.
Intressant med Jasen är för min del att den på vissa områden är tydligt "förskuggad" medan andra är relativt rena.
Det bekräftar min tes att det inte finns några universalmetoder. Det gäller att faktiskt studera sina förebilder och sedan använda tillgängliga medel och metoder kreativt och smakfullt.
Vilket jag uppfattar som initiativtagarens avsikt med denna tråd.
Uffe
Intressant med Jasen är för min del att den på vissa områden är tydligt "förskuggad" medan andra är relativt rena.
Det bekräftar min tes att det inte finns några universalmetoder. Det gäller att faktiskt studera sina förebilder och sedan använda tillgängliga medel och metoder kreativt och smakfullt.
Vilket jag uppfattar som initiativtagarens avsikt med denna tråd.
Uffe
Precis. Jag vill flytta fokus från teknikerna i sig, till resultatet. Det viktiga är inte att man post/preshadear, washar, salt/hårsprayschippar, färgmodererar eller vilken teknik som är i ropet just nu. Det viktiga som jag ser det, om man är ute efter realism det vill säga (vilket inte är så självklart som man kan tro), är att begrunda förebilden och utifrån denna klura ut vilka tekniker som passar och i vilken ordning. Det är en av de stora svårigheterna jag själv tycker mig möta när jag vill vädra något realistiskt.
/E
/E
-
Heja Erik ! Ungefär motsvarande ord försökte jag med för många år sedan
häpp / Robin (som inte vädrar eller dylikt)
häpp / Robin (som inte vädrar eller dylikt)
Här har vi en rejäl utmaning......
Stefan
Stefan
Är det där något som tjänstgör elle rnågot som väntar på att bli till konservburkar alt miljöfara?
-
Troligen blivande metallråvara, det ligger ett lika, ahem, "fint renoveringsobjekt" (fynd för den händige) innanför och kranarna på kajen ser välskötta och målade ut så min gissning är: skrotningsvarv.
/ Robin
Edit: Eller också kanske det faktiskt är en skeppshandlare som försöker sälja skorven till en halvblind skeppsredare med eget reparationsvarv
/ Robin
Edit: Eller också kanske det faktiskt är en skeppshandlare som försöker sälja skorven till en halvblind skeppsredare med eget reparationsvarv
Senast redigerad av Robin Nilsson den 14 maj 2014, 08:04, redigerad totalt 1 gånger.
Jo, det är min gissning också, men man kan inte veta säkert förrän någon som vet säkert säkert sagt sitt..