Slipa ner lackering?
-
- Namn: Robert Lundin
Re: Slipa ner lackering?
Lars gör ditt jobb! Nu vill vi ha en illustration med en P-1800 i viggencamo.
Jakob Fall
AP
AP
-
- Namn: Lars Befring

Vad ni ungdomar kanske inte känner till är att vissa bilar, särskilt Volvo 245, var krigsplacerade! I ofärdstider var det bara att köra sin bil till särskilda platser där en av försvarsmakten utsedd "god-man" stod med en påse pengar, värderade fordonet och gav ägaren en "skälig" ersättning.
Kan ni tänka er hur det vattnas i munnen när ansvarig sitter och ska leta i bilregistret efter lämplig bil till sin egen krigsplacering?
duger det Jakob?
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Verkligen snyggt jobbat ser ju hur coolt ut som helst ju! Robert det är bara att måla över den röda färgen, detta är ju bevisligen hur du ska måla
din bil. Tack för illustrationen Lars och otroligt snyggt jobbat.
Jakob
Jakob
Jakob Fall
AP
AP
-
- Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Suveränt, Lars! Jag tror jag avstår att försöka bygga den som modell. Den enda P1800 jag känner till är Airtrax resingjutna i 1/25 och den kostar skjortan. Jag nöjer mig med din bild.
/Mikael
/Mikael
-
Mycket nice. Är det OK om jag sprider den bilden på ett P1800 forum på facebook?
/Robert Lundin
-
Påminner mig om tiden när försvaret hade pengar. Armen sponsrade bl.a. en rallybil. Jag blev så inspirerad av den blanka lövhögsgolfen att jag var tvungen att fixa en.

-
Kanon, Lars. Jag ska kolla med killarna i P1800 klubben vad de tycker.jfall skrev:Verkligen snyggt jobbat ser ju hur coolt ut som helst ju! Robert det är bara att måla över den röda färgen, detta är ju bevisligen hur du ska måla
Jakob

/Robert Lundin
-
Robert, rapportera gärna reaktionerna...
och mot lämpliga mutor kan jag nog fixa dom andra vyerna också (öl... jag gillar öl)
Björn! din modell är ju hur cool som helst, den som målade originalet borde faktiskt få pisk på fingrarna med en färgdränkt pensel
/L
och mot lämpliga mutor kan jag nog fixa dom andra vyerna också (öl... jag gillar öl)
Björn! din modell är ju hur cool som helst, den som målade originalet borde faktiskt få pisk på fingrarna med en färgdränkt pensel

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72